در این مطالعه، شیوههای برخورد میان مادران کودکان کمتوان ذهنی و مادران کودکان عادی، رابطه میان شیوههای برخورد مادر و پیشرفت تحصیلی کودک کمتوان ذهنی و رابطه شیوههای برخورد مادر و جنسیت کودک کمتوان ذهنی مورد مطالعه قرار گرفت. به همین منظور 46 مادر (23 مادر کودک کمتوان ذهنی و 23 مادر کودک عادی) و 46 کودک (23 کودک کمتوان ذهنی و 23 کودک عادی) به طور تصادفی، به عنوان افراد گروه نمونه انتخاب شدند. نتایج، تفاوت شیوههای برخورد میان مادران کودکان کمتوان ذهنی و مادران کودکان عادی و رابطه شیوههای برخورد مادر و پیشرفت تحصیلی کودک کمتوان ذهنی را نشان داد. اما رابطه میان شیوههای برخورد مادر و جنسیت کودک کمتوان ذهنی معنیدار نبود.
Bagheri N. A Comparative Study on the Mother-Child Relationship in Mentally Retarded and Normal Children. JOEC 2002; 2 (2) :191-204 URL: http://joec.ir/article-1-496-fa.html
باقری نادر. مطالعه و مقایسه شیوههای برخورد مادران کودکان کمتوان ذهنی خفیف و عادی با فرزاندانشان. فصلنامه كودكان استثنايي. 1381; 2 (2) :191-204