[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 2، شماره 3 - ( پاییز 1381 1381 ) ::
جلد 2 شماره 3 صفحات 238-219 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تناسب و ثمربخشی آموزش‌های دوره دو ساله تربیت معلم در رشته ناشنوا و نیمه‌شنوا از دیدگاه فارغ‌التحصیلان
محمد احمدپناه
پژوهشکده کودکان استثنایی
چکیده:   (3572 مشاهده)
مقاله حاضر گزارش پژوهشی است که به بررسی تناسب و ثمربخشی دروس دوره دوساله تربیت معلم دانش‌آموزان استثنایی در رشته ناشنوا و نیمه‌شنوا پرداخته است. 201 نفر از فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت معلم کشور از مهرماه 1374 تا مهرماه 1380 ، از همه استان‌های کشور به شکل تصادفی انتخاب شدند و با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته بر مبنای «مشخصات کلی برنامه و سرفصل دروس دوره کاردانی تربیت معلم کودکان استثنایی ناشنوا و نیمه شنوا» مصوب دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی مورخ 2/3/1372 و تأیید مدرسین مجرب این رشته، اطلاعات مورد نظر جمع‌آوری و استخراج گردید. با توجه به نوع خاص پژوهش، از روش‌های آماری توصیفی برای جمع‌بندی اطلاعات استفاده شد. نتایج بیانگر عدم تناسب بعضی از دروس با اهداف دوره بود. همچنین آشکار شد که آموزش‌های فعلی در این دوره‌ها، برای پرورش معلمانی توانمند، کافی و مناسب نیستند و نیاز به تغییرات جدی دارند.
واژه‌های کلیدی: تربیت معلم، ثمربخشی مواد درسی، تناسب دروس، ناشنوا، نیمه‌شنوا
متن کامل [PDF 475 kb]   (769 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1381/1/1 | پذیرش: 1381/1/1 | انتشار: 1381/9/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmadpanah M. A Study on the Graduates Opinions on the Appropriateness and Effectiveness of the Courses for Training of Teachers of the Deaf and Hearing Impaired. JOEC 2002; 2 (3) :219-238
URL: http://joec.ir/article-1-483-fa.html

احمدپناه محمد. بررسی تناسب و ثمربخشی آموزش‌های دوره دو ساله تربیت معلم در رشته ناشنوا و نیمه‌شنوا از دیدگاه فارغ‌التحصیلان. فصلنامه كودكان استثنايي. 1381; 2 (3) :219-238

URL: http://joec.ir/article-1-483-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 3 - ( پاییز 1381 1381 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645