| تاثیر آموزش راهبردهای ذهنی (نگهدارنده و بسط دهنده) و سازماندهی بر عملکرد کودکان با ناتوانی هوشی در تکالیف حافظه | 
								
								  | مجید یوسفی لویه*1    ،    مرجان فرضی گلفزانی1    | 
								
								  | 1- دانشگاه آزاد | 
								
								  |  | 
                                
								  | چکیده:       (4629 مشاهده) | 
								
								  | هدف از این پژوهش، مطالعه تأثیر راهبردهای حافظه بر عملکرد کودکان با ناتوانی هوشی در تکالیف حافظه بود. با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی چندمرحلهای، تعداد 120 دانشآموز (60 دختر و 60 پسر) با ناتوانی هوشی خفیف در سه گروه آزمایشی و یک گروه کنترل در چارچوب طرح آزمایشی گسترده پش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل، مورد آزمایش راهبردهای مرور ذهنی نگهدارنده، مرور ذهنی بسط دهنده و سازماندهی قرار گرفتند. نتایج تحلیل واریانس نشان داد که آموزش راهبردهای مذکور موجب بهبود عملکرد آزمودنیها در تکالیف حافظه میشود. | 
								
								  |  | 
								
								  | واژههای کلیدی:  مرور ذهنی بسط دهنده، مرور ذهنی نگهدارنده، سازماندهی، ناتوانی هوشی | 
								
								  |  | 
								
								  | متن کامل  [PDF 458 kb] 
                                    
                                     
                                     
                                    
									  
                                       (1039 دریافت) | 
								
								  | نوع مطالعه:  پژوهشي |
                                  موضوع مقاله: 
                                  تخصصي دریافت: 1381/3/1 | پذیرش: 1381/11/14 | انتشار: 1381/11/30
 | 
                                
                                  
                                    |  | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
								
								  |  | 
								
								  | ارسال نظر درباره این مقاله | 
                                
                                |  | 
								
								  |  |