[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 8، شماره 3 - ( پاییز 1387 1387 ) ::
جلد 8 شماره 3 صفحات 306-295 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه نگرش معلمان رابط و عادی دانش‌آموزان کم‌شنوا به اثربخشی برنامه‌های آموزش تلفیقی
احمد به‌پژوه 1، کیوان کاکابرایی2 ، محسن شکوهی‌ یکتا3 ، مسعود غلامعلی ‌لواسانی1
1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه آزاد اسلا می واحد کرمانشاه
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
چکیده:   (4274 مشاهده)

هدف: پژوهش حاضر به منظور مقایسه نگرش معلمان رابط و عادی دانش‌آموزان کم‌شنوای تلفیقی نسبت به اثربخشی برنامه‌های آموزش تلفیقی بر روی 60 نفر معلم رابط و 60 نفر معلم عادی, شاغل در دبستانهای پسرانه شهر تهران اجرا شد. روش: طرح پژوهش حاضر از نوع علّی- مقایسه‌ای است و آزمودنیها بهطور تصادفی با استفاده از روش ‌نمونه‌گیری چند مرحله‌ای انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری مورد استفاده, مقیاس محقق ساخته نگرش‌سنج معلم بود که اعتبار آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ 94/0 برآورد شد. تحلیل آماری داده‌ها, با استفاده از آزمون تی مستقل و روش رگرسیون چندگانه صورت گرفت.یافتهها: نتایج این پژوهش نشان داد که بین دو میانگین نگرش معلمان رابط و نگرش معلمان عادی نسبت به اثربخشی برنامه‌های آموزش تلفیقی به نفع معلمان رابط تفاوت معنا‌داری وجود دارد. امّا متغیرهای پیش‌بین مورد بررسی همچون جنسیت، سن، مدرک تحصیلی، سابقه تدریس، پایه تدریس، وضعیت استخدام معلمان و تعداد دانش‌آموزان کم‌شنوای تحت پوشش در کلاس نتوانستند تغییرات نگرش معلمان را پیش‌بینی کنند. نتیجهگیری: با توجه به اینکه نگرش معلمان عادی دانشآموزان کمشنوای تلفیقی نسبت به برنامههای آموزش تلفیقی مثبت نیست, لذا موفقیت اینگونه برنامهها به خطر میافتد و ضرورت دارد برنامههای آموزش ضمن خدمت به منظور آگاهسازی معلمان عادی و اصلاح نگرش آنان اجرا شود.

واژه‌های کلیدی: معلمان عادی، معلمان رابط، نگرش به برنامه‎های آموزش‎تلفیقی، دانش‌آموز‎کم‌شنوا
متن کامل [PDF 415 kb]   (1091 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1386/3/20 | پذیرش: 1387/4/16 | انتشار: 1387/9/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Beh-Pajooh A, Kakabaraee K, Shokohi-Yekta M, G.Lavasani M. A Comparative Study on Itinerant and Regular Teachers’ Attitudes of Partially Hearing Impaired Students toward the Efficacy of Integrated Education Programs. JOEC 2008; 8 (3) :295-306
URL: http://joec.ir/article-1-342-fa.html

به‌پژوه احمد، کاکابرایی کیوان، شکوهی‌ یکتا محسن، غلامعلی ‌لواسانی مسعود. مقایسه نگرش معلمان رابط و عادی دانش‌آموزان کم‌شنوا به اثربخشی برنامه‌های آموزش تلفیقی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1387; 8 (3) :295-306

URL: http://joec.ir/article-1-342-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 3 - ( پاییز 1387 1387 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645