[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 9، شماره 1 - ( بهار 1388 1388 ) ::
جلد 9 شماره 1 صفحات 42-35 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی سن بینایی - حرکتی در دانش‌آموزان با نارساییهای یادگیری ویژه
بتول ماندنی 1، مژگان فرهبد2
1- دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی
2- پژوهشکده کودکان استثنایی
چکیده:   (4027 مشاهده)

هدف : هدف پژوهش حاضر ارزیابی سن بینایی- حرکتی در کودکان با نارساییهای ویژه یادگیری است و اینکه آیا این کودکان به لحاظ عملکردهای بینایی – حرکتی متناسب با سن تقویمی‌خود عمل می‌کنند.روش: پژوهش از نوع کاربردی و روش آن زمینه یابی است.جامعه آماری این پژوهش دانش‌آموزان مقطع ابتدایی هستند که در اردیبهشت ماه سال 1385 به مرکز نارساییهای ویژه یادگیری-تهران مراجعه کردند. نمونه آماری برابر جامعه آماری و  58 کودک بانارساییهای ویژه یادگیری هستند. برای جمع‌آوری داده‌ها از آزمون ‍ مهارتهای بینایی- حرکتی ( TVMS-R ) استفاده شده است. مقایسه سن بینایی- حرکتی نمونه‌های آماری با سن تقویمی ‌آنها با آزمون t یک جامعه‌ای صورت گرفته است. یافته‌ها : در تمام پایه‌های تحصیلی ( از اول تا پنجم ) اختلاف معنادار آماری بین میانگین سن بینایی - حرکتی و سن تقویمی ‌این کودکان دیده شد. نتیجه‌گیری : سن بینایی - حرکتی کودکان با اختلال ویژه یادگیری در مقطع ابتدایی پایین‌تر از سن تقویمی‌ آنها و در پایه‌های بالاتر، این فاصله بیشتر بوده است.

واژه‌های کلیدی: سن بینایی - حرکتی، کودکان با اختلال ویژه یادگیری
متن کامل [PDF 183 kb]   (1348 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1386/11/28 | پذیرش: 1387/9/17 | انتشار: 1388/3/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mandani B, Farahbod M. Visual- Motor Age in Children with Specific Learning Disorders. JOEC 2009; 9 (1) :35-42
URL: http://joec.ir/article-1-330-fa.html

ماندنی بتول، فرهبد مژگان. ارزیابی سن بینایی - حرکتی در دانش‌آموزان با نارساییهای یادگیری ویژه. فصلنامه كودكان استثنايي. 1388; 9 (1) :35-42

URL: http://joec.ir/article-1-330-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 1 - ( بهار 1388 1388 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645