هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تحول پردازش اطلاعات اجتماعی در دانشآموزان کمتوان ذهنی آموزش پذیر با توجه به دیدگاه پردازش اطلاعات اجتماعی کریک و داج (1994) انجام گرفت. روش: برای بررسی پردازش اطلاعات اجتماعی دانشآموزان کمتوان ذهنی آموزشپذیر نمونهای مشتمل بر 120 دانشآموز در سه گروه سنی 10 تا 12 سال، 13 تا 15 سال و 16 تا 18 سال که از مدارس استثنایی شهر شیراز انتخاب شده با داستانهای اجتماعی برایان و تورکاسپا (1994) که برگرفته از نظریه کریک و داج (1994) هستند مورد آزمون قرار گرفتند. یافته ها: نتایج نشان داد با افزایش سن بین میانگین نمرات گروه دوم با گروه اول و سوم در هیچ یک از مراحل پردازش اطلاعات اجتماعی تفاوت معنیدار مشاهده نشد. نتایج به دست آمده نشان دهنده سیر تحولی کند رشد شناختی اجتماعی در کودکان ناتوان ذهنی است. نتیجه گیری: نتایج به دست آمده نشان دهنده مسیر تحولی کند رشد اجتماعی در کودکان ناتوان ذهنی است.
Pourmaveddat K, Bashash L. Social Information Processing Development in Students with Mild Intellectual Disabilities. JOEC 2009; 9 (3) :211-222 URL: http://joec.ir/article-1-309-fa.html
پورمودّت خاتون، بشاش لعیا. بررسی تحول پردازش اطلاعات اجتماعی دانشآموزان کمتوان ذهنی آموزشپذیر. فصلنامه كودكان استثنايي. 1388; 9 (3) :211-222