هدف: هدف این پژوهش بررسی و شناسایی بازدارندهها و مشوقها در حرفه ی آموزش به کودکان استثنایی بود، و در قالب پژوهش توصیفی انجام شد روش: جامعه آماری شامل تمامی معلمان کودکان کم توان ذهنی، ناشنوا و نابینا شهر اصفهان بود. نمونه پژوهش 387 معلم بودکه به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار پژوهش" پرسشنامه مشوقها و بازدارندههای شغل تدریس، در آموزش ویژه بیلینسلی و کروس بود که بر روی معلمان استثنایی شهر اصفهان اجرا شد. تجزیه و تحلیل دادهها با آزمون تحلیل واریانس یکطرفه انجام شد.یافتهها: نتایج نشان داد که بین میانگین نمرههای معلمان دارای تحصیلات مختلف در مقیاس مشوقهای تدریس تفاوت معنادار وجود دارد. بین نمرههای معلمان گروههای مختلف کودکان استثنایی در مقیاس مشوقهای تدریس تفاوت معنی دار وجود دارد، و همچنین مهمترین موارد دارای بازداندگی بالا و نیز تشویق کنندگی بالا در حرفه آموزش به کودکان استثنایی از منظر معلمان معین شد. نتیجه گیری: بر اساس این پژوهش حرفه معلمی کودکان کم توان دارای مشوقها و بازدارندههایی است که لازم است نظام تعلیم و تربیت به آنها توجه جدی نماید.