[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 10، شماره 2 - ( تابستان 1389 1389 ) ::
جلد 10 شماره 2 صفحات 152-143 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه ترسهای مرضی دانش‌آموزان عادی و کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر (16-12 ساله) شهر شیراز
زهرا علیزاده 1، هادی بهرامی1 ، عباس داورمنش2
1- دانشگاه علامه طباطبائی
2- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
چکیده:   (3601 مشاهده)

هدف: هدف از این پژوهش بررسی و مقایسه فراوانی و شدت ترسهای مرضی در دانشآموزان عادی و کم‌توان ذهنی آموزشپذیر در شهر شیراز است. روش: این پژوهش مطالعه کاربردی از نوع مقطعی- تحلیلی است. تعداد 140 نفر دانشآموز (70 نفر عادی و70 نفر کم‌توان ذهنی آموزشپذیر) به روش نمونهگیری چندمرحلهای به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. بررسی ترسهای مرضی با آزمون ساخته‌شده بوسیله بهرامی (1379) انجام شد و نتایج به وسیله آزمون آماری t مستقل بررسی شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که تفاوت فراوانی و شدت ترسهای مرضی دانشآموزان عادی و کم‌توان ذهنی آموزشپذیر دو گروه سنی 12 و 16 ساله معنادار نیست (05/0 <p).نتایج نشان داد که ترس دختران در همه انواع ترسهای مرضی، از پسران بیشتر است (001/0 P<). نتیجهگیری: در مورد فراوانی انواع ترسها، ترس از ناظم در کم‌توانان ذهنی و ترس از شکست در تحصیل و زندگی در دانشآموزان عادی بیشتر است. و در مورد شدت انواع ترسها، ترس از ازدحام و شلوغی، عبور از خیابان، دعوای دیگران، وسایل تیز و آتش در کم‌توانان ذهنی بیشتر و ترس از بیماری و شکست در تحصیل و زندگی در دانشآموزان عادی به طور معنادار بیشتر است.

واژه‌های کلیدی: کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر، ترسهای مرضی، دانش‌آموز، ترس
متن کامل [PDF 148 kb]   (1740 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1388/8/5 | پذیرش: 1389/2/15 | انتشار: 1389/6/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Alizadeh Z, Bahrami H, Davarmanesh A. Phobia in Students with and without Intellectual Disabilities . JOEC 2010; 10 (2) :143-152
URL: http://joec.ir/article-1-283-fa.html

علیزاده زهرا، بهرامی هادی، داورمنش عباس. مقایسه ترسهای مرضی دانش‌آموزان عادی و کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر (16-12 ساله) شهر شیراز. فصلنامه كودكان استثنايي. 1389; 10 (2) :143-152

URL: http://joec.ir/article-1-283-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 2 - ( تابستان 1389 1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645