هدف: هدف از این پژوهش معرفی کودک مبتلا به اوتیسم با توانایی بیشخوانشی میباشد که مهارت خواندن را در سن پایین و تواناییهای شناختی و زبانی پایین نشان میدهد. روش: در این مطالعه که از نوع گزارش موردی است توانایی خواندن واژه، ناواژه و جمله در یک کودک 4 سال و 3 ماهه مبتلا به اوتیسم مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور از 20واژه و ناواژه، 6 واژه بی قاعده در زبان فارسی و 5 جمله استفاده شد. یافتهها: در خواندن ناواژهها، کودک مورد نظر بیشترین خطا را داشته و در خواندن کلمات و واژههای با قاعده، 4 واژه را نادرست خواند. نتیجهگیری: با توجه به توانایی فوقالعاده این گروه از کودکان، میتوان روی مهارت خواندن به عنوان راهی برای ارتباط موثر که در این افراد آسیبدیده است، برنامهریزی کرد.