[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 11، شماره 3 - ( پاییز 1390 1390 ) ::
جلد 11 شماره 3 صفحات 265-255 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه اثر بخشی سه شیوه آموزش مستقیم، آگاهی واج شناختی و ترکیبی بر کاهش مشکلات املای دانش‌آموزان دبستانی
بهروز کریمی 1، حمید علیزاده1 ، نورعلی فرخی1 ، اسماعیل سعدی‌پور1
1- دانشگاه علامه طباطبائی
چکیده:   (4178 مشاهده)

هدف: هدف مقاله حاضر، مقایسه اثربخشی سه شیوه آموزش مستقیم، آگاهی واج‌شناختی و آموزش ترکیبی بر کاهش مشکلات املای دانش‌آموزان دبستانی است. روش: جامعه آماری این پژوهش آزمایشی، شامل دانش‌آموزان دختر و پسر پایه سوم تا پنجم دبستان شهرستان ارومیه، دارای اختلالهای یادگیری ویژه بوده‌اند نمونه‌گیری به روش، تصادفی ساده انجام گرفته و از ابزارهای اندازه‌گیری شامل آزمون هوش وکسلر مقیاس کودکان (WISC-R) و آزمون پیشرفت تحصیلی املای محقق‌ ساخته، استفاده شده است. از هر چهار گروه پیش آزمون و پس آزمون به عمل آمد. داده‌ها با استفاده از تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون تعقیبی شفه تحلیل شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که آموزش مستقیم و آموزش ترکیبی در سطح 01/0>p و آموزش آگاهی واج شناسی در سطح 05/0>p در کاهش مشکلات املای دانش‌آموزان دبستانی دارای اختلالهای یادگیری ویژه ، مؤثر بوده اند.  نتیجه‌گیری: بر این اساس نتیجه‌گیری می‌شود که هر سه شیوه آموزشی در رفع مشکلات املای دانش آموزان دبستانی کاملا اثربخش و سودمند هستند.

واژه‌های کلیدی: اختلال یادگیری در املا، آموزش مستقیم، آگاهی واج شناسی، آموزش ترکیبی
متن کامل [PDF 155 kb]   (2180 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1389/6/15 | پذیرش: 1390/4/18 | انتشار: 1390/9/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Karimi B, Alizadeh H, Farrokhi N A, Sadipour E. The Comparison of the Effectiveness of Direct Instruction, Phonological Awareness and the Combined Method on the Reduction of Elementary Students Spelling Problems. JOEC 2011; 11 (3) :255-265
URL: http://joec.ir/article-1-230-fa.html

کریمی بهروز، علیزاده حمید، فرخی نورعلی، سعدی‌پور اسماعیل. مقایسه اثر بخشی سه شیوه آموزش مستقیم، آگاهی واج شناختی و ترکیبی بر کاهش مشکلات املای دانش‌آموزان دبستانی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1390; 11 (3) :255-265

URL: http://joec.ir/article-1-230-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 3 - ( پاییز 1390 1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645