[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 14، شماره 1 - ( بهار 1393 1393 ) ::
جلد 14 شماره 1 صفحات 75-65 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه تأثیر مداخله به‌هنگام و دیرهنگام در رشد اجتماعی دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه شنوایی
فریبرز قویدل 1، ناهید شفیعی2 ، حجت پیرزادی1
1- دانشگاه علامه طباطبایی
2- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اسلامشهر
چکیده:   (3859 مشاهده)

هدف: این پژوهش، تأثیر مداخله به‌هنگام و دیرهنگام را بر رشد اجتماعی دانش‌آموزان آسیب دیده شنوایی مقایسه می‌کند. روش: پژوهش به صورت توصیفی و از نوع علی-مقایسه‌ای بوده وجامعه آماری آن شامل 178 نفر از دانش‌آموزان آسیب دیده شنوایی هستند. برای انتخاب حجم نمونه از روش تصادفی استفاده شد. برای جمع‌آوری داده‌ها از یک پرسشنامه محقق ساخته و یک پرسشنامه استاندارد استفاده شد و به پرونده پزشکی و توانبخشی دانش‌آموزان استناد گردید. فرضیه‌های تحقیق به روش آزمون آماری t مستقل مورد تحلیل قرار گرفتند.یافته‌ها: نتایج نشان داد که متغیرهای سن تشخیص کم شنوایی و خدمات توانبخشی با رشد اجتماعی دانش‌آموزان، ارتباط معنی‌داری دارد. نتیجه گیری: مداخله‌های زود هنگام با رشد اجتماعی دانش‌آموزان آسیب دیده شنوایی ارتباط معنی‌دار دارد.

واژه‌های کلیدی: مداخله زود هنگام، رشد اجتماعی، گفتار درمانی، تربیت شنوایی
متن کامل [PDF 481 kb]   (3149 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1392/5/15 | پذیرش: 1393/2/21 | انتشار: 1393/3/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghavidel F, Shafi’ee N, Prizadi H. Comparing the Effect of Early and Late Interventions on Social Development in Students with Hearing Loss. JOEC 2014; 14 (1) :65-75
URL: http://joec.ir/article-1-202-fa.html

قویدل فریبرز، شفیعی ناهید، پیرزادی حجت. مقایسه تأثیر مداخله به‌هنگام و دیرهنگام در رشد اجتماعی دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه شنوایی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1393; 14 (1) :65-75

URL: http://joec.ir/article-1-202-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 14، شماره 1 - ( بهار 1393 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645