[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
راهنمای نویسندگان::
اصول اخلاقی::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
اخبار و اعلانات::
اطلاعات آماری نشریه::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 13، شماره 4 - ( زمستان 1392 1392 ) ::
جلد 13 شماره 4 صفحات 66-55 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسۀ انشای دانش‌آموزان شنوا و ناشنوای پایۀ پنجم دبستان به لحاظ کاربرد انواع آغازگر
مریم سادات غیاثیان*1 ، هما مدیری1
1- دانشگاه پیام نور
چکیده:   (4461 مشاهده)

هدف: پژوهش حاضر به منظور تهیۀ پیکرهای از انشای دانشآموزان شنوا و ناشنوا در پایۀ پنجم دبستان و توصیف و تحلیل زبانشناختی این پیکره به لحاظ کاربرد انواع آغازگر، در چارچوب دستور نقشگرای نظاممند هلیدی و متیسون انجام پذیرفت. روش: این پژوهش از نوع کاربردی و روش آن توصیفی - تحلیلی بود. جامعۀ آماری، شامل کلیۀ دانشآموزان شنوا و ناشنوای پایۀ پنجم شهر تهران بود که از میان تمامی دانشآموزان واجد شرایط، با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس، 40 دانشآموز پسر انتخاب شدند. گردآوری دادهها با ارائۀ آزمون انشا مورد مطالعه قرار گرفت و دادههای حاصل با استفاده از آزمون t مستقل، تحلیل گردیدند. یافتهها: یافتهها نشان داد که در تمام موارد بررسی شده در مورد انتخاب انوع آغازگر، بین دانشآموزان شنوا و ناشنوا اختلاف معناداری وجود دارد. نتیجهگیری: دانشآموزان ناشنوا در مقایسه با همتایان شنوای خود، توانایی و مهارت پایینتری در کاربرد آغازگرهای مرکب و نشاندار دارند.

واژه‌های کلیدی: ناشنوا، انشا، دستور نقشگرای نظاممند، فرانقش متنی، آغازگر
متن کامل [PDF 421 kb]   (1155 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1392/4/18 | پذیرش: 1392/9/6 | انتشار: 1392/11/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghiasian M S, Modiri H. A Comparison of Deaf and Hearing Students' Writing in the Fifth Grade of Primary School, Based on Applying Various Types of Themes. JOEC 2014; 13 (4) :55-66
URL: http://joec.ir/article-1-195-fa.html

غیاثیان مریم سادات، مدیری هما. مقایسۀ انشای دانش‌آموزان شنوا و ناشنوای پایۀ پنجم دبستان به لحاظ کاربرد انواع آغازگر. فصلنامه كودكان استثنايي. 1392; 13 (4) :55-66

URL: http://joec.ir/article-1-195-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 4 - ( زمستان 1392 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4704