[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 13، شماره 4 - ( زمستان 1392 1392 ) ::
جلد 13 شماره 4 صفحات 54-45 برگشت به فهرست نسخه ها
مقیاس درصد همخوان‌های‌درست در کودکان فارسی زبان و ویژگی‌های روان‌سنجی آن
طلیعه ظریفیان 1، یحیی مدرسی2 ، مهدی دستجردی کاظمی3 ، مهیار صلواتی1
1- دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی
2- پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی
3- پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش
چکیده:   (4084 مشاهده)

هدف: هدف از پژوهش حاضر، معرفی مقیاس درصد همخوان­های درست در کودکان فارسی زبان وگزارش ویژگی­های روان­سنجی آن است. روش: در این پژوهش مقطعی با الگوی پژوهش­بنیاد، 387 دختر و پسر 3 تا 6 ساله یک­زبانه فارسی‌زبان با روش نمونه­گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش برای اندازه­گیری، مقیاس درصد همخوان‌های درست، آزمون تصویری واجی بود که روایی محتوایی آن به تأیید صاحب­نظران آسیب­شناس گفتار و زبان و زبان­شناس رسیده بود. یافته‌ها: نمره مقیاس در دو گروه مبتلا به اختلالات واجی و بدون آن همچنین بین گروه­های سنی مختلف، تفاوت معنادار داشت. نتیجه‌گیری: مقیاس درصد همخوان­های درست می‌تواند به عنوان یک ابزار روا و معتبر در بررسی توانایی تلفظی کودکان فارسی زبان در امور پژوهشی و بالینی به کار گرفته شود.

واژه‌های کلیدی: ارزیابی، روایی، پایایی، درصد همخوان‌های درست، واج‌شناسی، اختلال آوایی و واجی
متن کامل [PDF 341 kb]   (2006 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1392/6/3 | پذیرش: 1392/9/23 | انتشار: 1392/11/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zarifian T, Modaresi Y, Dastjerdi M, Salavati M. Percentage of Correct Consonants in Persian Speaking Children and its Psychometric Features. JOEC 2014; 13 (4) :45-54
URL: http://joec.ir/article-1-194-fa.html

ظریفیان طلیعه، مدرسی یحیی، دستجردی کاظمی مهدی، صلواتی مهیار. مقیاس درصد همخوان‌های‌درست در کودکان فارسی زبان و ویژگی‌های روان‌سنجی آن. فصلنامه كودكان استثنايي. 1392; 13 (4) :45-54

URL: http://joec.ir/article-1-194-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 4 - ( زمستان 1392 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645