[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
راهنمای نویسندگان::
اصول اخلاقی::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
اخبار و اعلانات::
اطلاعات آماری نشریه::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 24، شماره 2 - ( 6-1403 ) ::
جلد 24 شماره 2 صفحات 75-60 برگشت به فهرست نسخه ها
ارتقای تعامل با همسالان از مسیر راهبردهای خودتنظیمی در دانش‌آموزان دارای نارسایی‌های ویژه یادگیری
شهروز نعمتی*1 ، مریم اسدالهی1 ، الهه محمودی1
1- دانشگاه تبریز
چکیده:   (285 مشاهده)
هدف: پژوهش حاضر  با هدف ارتقای تعامل با همسالان از مسیر راهبردهای خودتنظیمی در دانشآموزان با نارسایی‌های ویژه در یادگیری انجام شد. روش‌ها: دراینراستا، طرح نیمهآزمایشی از نوع پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل تمام دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ویژه دوره ابتدایی شهر تبریز بود. نمونه پژوهش 30  نفر (15 نفر گروه آزمایش و 15 نفرگروه کنترل) با اختلال یادگیری ویژه بودند که از میان دانشآموزان دارای اختلال یادگیری دوره‌‌ی ابتدایی شهر تبریز بهصورت دردسترس انتخاب شدند. از مقیاس روابط با همسالان هادسون در پیشآزمون و پسآزمون برای جمعآوری دادهها استفاده شد. آموزش راهبردهای خودتنظیمی برای گروه آزمایش در 8 جلسه یکساعته به مدت 2 ماه ارائه شد. یافته‌ها: تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش راهبردهای خودتنظیمی تعامل با همسالان را در دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ویژه بهطور معناداری بهبود میبخشد (P<0.05. نتیجه‌گیری: به­واسطه نقش مؤثر آموزش راهبردهای خودتنظیمی در بهبود تعامل دانش­آموزان دارای اختلال یادگیری با همسالانشان­ طراحی و اجرای این برنامه برای سایر گروه­های نارسایی­های تحولی نیز پیشنهاد می­شود.
واژه­های کلیدی: اختلال یادگیری ویژه، آموزش راهبردهای خودتنظیمی، تعامل باهمسالان.
شماره‌ی مقاله: 5
واژه‌های کلیدی: اختلال یادگیری ویژه، آموزش راهبردهای خودتنظیمی، تعامل باهمسالان
متن کامل [PDF 684 kb]   (144 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/3/1 | پذیرش: 1403/4/1 | انتشار: 1403/11/8
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nemati S, Asadolahi M, Mahmoudi E. Promoting Peer Interaction through Self-Regulatory Strategies in Students with Specific Learning Disability. JOEC 2024; 24 (2) : 5
URL: http://joec.ir/article-1-1803-fa.html

نعمتی شهروز، اسدالهی مریم، محمودی الهه. ارتقای تعامل با همسالان از مسیر راهبردهای خودتنظیمی در دانش‌آموزان دارای نارسایی‌های ویژه یادگیری. فصلنامه كودكان استثنايي. 1403; 24 (2) :60-75

URL: http://joec.ir/article-1-1803-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 24، شماره 2 - ( 6-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4710