[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.3
نرخ رد: 56.7
میانگین داوری: 276 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 13، شماره 1 - ( بهار 1392 1392 ) ::
جلد 13 شماره 1 صفحات 14-5 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه ادراک زمان در دیرش‌های زمانی مختلف در کودکان با و بدون اختلال بیش‌فعالی/نارسایی توجه
احمد علی‌پور 1، مهتا خزیمه1 ، حسین زارع1
1- دانشگاه پیام نور
چکیده:   (4202 مشاهده)

هدف: در مطالعه حاضر هدف آزمودن ادراک زمان در کودکان مبتلا و غیرمبتلا به بیش‌فعالی/نارسایی توجه با استفاده از تکالیف بازتولید زمان در دیرش‌های زمانی مختلف و با تغییر حسی ارائه محرک می‌باشد روش: 15 کودک مبتلا به اختلال نقص توجه-بیش‌فعالی که از مراجعان به یک مطب روانپزشکی اطفال و با مقیاس کانرز فرم والدینی و مقیاس درجه­بندی بیش‌فعالی /نارسایی انتخاب شدند و همراه 15 کودک غیرمبتلا که از دو مدرسه در مشهد انتخاب شده، تکالیف بازتولید زمان ارائه محرک دیداری در 6 دیرش زمانی(6،12،18،24،36و48) را انجام دادند. یافته‌ها: اثرات اصلی گروه و دیرش زمانی تکلیف (کاهش دقت عملکرد با افزایش طول مدت تکلیف) تأیید شد. همچنین تعامل بین گروه و دیرش زمانی تکلیف (یعنی افزایش اختلاف عملکرد بین دو گروه با افزایش دیرش زمانی تکلیف) تایید گردید. نتیجه‌گیری: کودکان مبتلا به بیش‌فعالی/نارسایی توجه نسبت به کودکان غیرمبتلا، در ادراک زمان دچار اختلال بیشتری هستند و با دیرش زمانی بیشتر اختلاف آنها بیشتر می‌شود

واژه‌های کلیدی: بیش‌فعالی/نارسایی توجه، ادراک زمان، دیرش زمانی، تکالیف بازتولید زمان
متن کامل [PDF 431 kb]   (2696 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1391/6/25 | پذیرش: 1391/12/21 | انتشار: 1392/3/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Alipor A, Khozaymeh M, Zareh H. Comparing Time Perception by Various Durations in Children with and without ADHD. JOEC 2013; 13 (1) :5-14
URL: http://joec.ir/article-1-176-fa.html

علی‌پور احمد، خزیمه مهتا، زارع حسین. مقایسه ادراک زمان در دیرش‌های زمانی مختلف در کودکان با و بدون اختلال بیش‌فعالی/نارسایی توجه. فصلنامه كودكان استثنايي. 1392; 13 (1) :5-14

URL: http://joec.ir/article-1-176-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 1 - ( بهار 1392 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4657