[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 23، شماره 3 - ( 9-1402 ) ::
جلد 23 شماره 3 صفحات 134-123 برگشت به فهرست نسخه ها
اثر بازی‌های تعاملی بر رفتارهای انطباقی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری غیرکلامی
سالار فرامرزی 1، فاطمه افراز2 ، فرزاد قادری3
1- دانشیار گروه روان‌شناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی. دانشگاه اصفهان. ایران
2- مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره گلستان زندگی
3- گروه روان‌شناسی. دانشگاه اصفهان. ایران
چکیده:   (324 مشاهده)
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی بازی‌های تعاملی بر رفتارهای انطباقی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری غیرکلامی انجام شد. روش: روش پژوهش آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش دانشآموزان با اختلال یادگیری غیرکلامی شهر اصفهان در سال 1399-1400 بود که از میان آنها تعداد 30 نفر با توجه به ملاک‌های ورود به پژوهش با روش نمونه‌گیری چندمرحله‌ای انتخاب و به‌صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. گروه آزمایش تحت مداخله دهجلسه‌ای آموزش بازی‌های تعاملی بهصورت جلسههای هفتگی 90 دقیقه‌ای قرار گرفت و گروه کنترل در فهرست انتظار باقی ماند و مداخله‌ای دریافت نکرد. شرکتکننده‌های دو گروه در مراحل پیشآزمون و پسآزمون با مقیاس رفتار انطباقی واینلند- ویرایش دوم ارزیابی شدند. یافتهها: نتایج تحلیل کوواریانس چندمتغیری نشان داد بین عملکرد گروه آزمایش و کنترل در دو خردهمقیاس مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های زندگی تفاوت معناداری (05/0P<) وجود دارد. اما در خردهمقیاس مهارت‌های اجتماعی، تفاوت معناداری وجود ندارد (05/0P<). نتیجه‌گیری. با توجه به نتایج بازی‌های تعاملی بر رفتارهای انطباقی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری غیرکلامی تأثیر دارد و از این روش می‌توان برای بهبود مهارت‌های انطباقی در کنار سایر رویکردهای درمانی استفاده کرد.
 
شماره‌ی مقاله: 9
واژه‌های کلیدی: بازی‌های تعاملی، رفتار انطباقی، دانش‌آموزان، اختلال یادگیری.
متن کامل [PDF 631 kb]   (103 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/12/5 | پذیرش: 1401/10/30 | انتشار: 1402/10/11
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Faramarzi S, Afraz F, ghaderi F. Effectiveness of Interaction Play on Adaptive Behaviors of Students with Nonverbal Learning Disorder. JOEC 2023; 23 (3) : 9
URL: http://joec.ir/article-1-1664-fa.html

فرامرزی سالار، افراز فاطمه، قادری فرزاد. اثر بازی‌های تعاملی بر رفتارهای انطباقی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری غیرکلامی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1402; 23 (3) :123-134

URL: http://joec.ir/article-1-1664-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 23، شماره 3 - ( 9-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645