[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 22، شماره 2 - ( 5-1401 ) ::
جلد 22 شماره 2 صفحات 144-129 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیرآموزش از طریق رایانه بر مهارت گفت و شنود انگلیسی در دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم
محدثه اثناعشری امیری 1، حسن سلیمانی2 ، احمد علیپور3 ، منوچهر جعفری گهر1 ، علی کریمی فیروزجایی4
1- آموزش زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
2- آموزش زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
3- گروه روانشناسی دانشگاه پیام نور مرکز تهران، سازمان مرکزی، تهران
4- زبانشناسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده:   (775 مشاهده)
 هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش از طریق رایانه بر مهارت گفت و شنود انگلیسی در دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم با عملکرد پایین در مقایسه با روش آموزش از طریق کتاب درسی انجام شد. روش: این پژوهش با استفاده از روش ترکیبی (کمی-کیفی) و با طرح مطالعۀ موردی انجام شد. جامعۀ آماری دانش‌آموزان مدارس پسرانۀ ویژۀ اوتیسم در شهر تهران در پایۀ هفتم متوسطۀ پیش پیش‌حرفه‌ای با سطح آموزش پذیری بالاتر در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بودند. شش دانش‌آموز با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. برای تعیین همسطح بودن نمونه‌ها از آزمون کافمن (۲۰۰۴، ویرایش دوم) استفاده شد. نمونه‌ها به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. دانش‌آموزان گروه آزمایشی با استفاده از برنامۀ رایانه‌ای محقق ساخته و دانش‌آموزان گروه کنترل با استفاده از کتاب درسی آموزش دیدند. یافته‌ها: نتایج نشان داد که میزان تقلید جملات، تشخیص نقش و محیط گفت و شنود در گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل به طور معنادار افزایش یافته است. نتایج آزمون پیگیری ماندگاری این تاثیرات را نشان داد. بررسی کیفی پاسخ‌های والدین به سوالات مصاحبه بیانگر تاثیر برنامۀ رایانه‌ای بر ایجاد انگیزش مشارکت در گفت و شنود انگلیسی بود. نتیجه‌گیری: با در نظر گرفتن ضعف دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم در مهارت گفت و شنود، و با توجه به تاثیرات مثبت برنامۀ رایانه‌ای بر این مهارت در آنان، ‌می‌توان استفاده از آموزش رایانه‌ای را برای تدریس گفت و شنود انگلیسی توصیه کرد.
شماره‌ی مقاله: 10
واژه‌های کلیدی: زبان انگلیسی، اوتیسم، گفت و شنود، آموزش از طریق رایانه
متن کامل [PDF 641 kb]   (426 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/8/23 | پذیرش: 1401/3/4 | انتشار: 1401/6/9
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Esnaashari Amiri M, Soleimani H, Alipour A, Jafarigohar M, Karimi Firoozjaei A. The Effect of Computer-Mediated Instruction on Autistic Students’ Conversation Skill. JOEC 2022; 22 (2) : 10
URL: http://joec.ir/article-1-1618-fa.html

اثناعشری امیری محدثه، سلیمانی حسن، علیپور احمد، جعفری گهر منوچهر، کریمی فیروزجایی علی. تاثیرآموزش از طریق رایانه بر مهارت گفت و شنود انگلیسی در دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم. فصلنامه كودكان استثنايي. 1401; 22 (2) :129-144

URL: http://joec.ir/article-1-1618-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 22، شماره 2 - ( 5-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645