[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 21، شماره 2 - ( 6-1400 ) ::
جلد 21 شماره 2 صفحات 20-5 برگشت به فهرست نسخه ها
فراتحلیل تأثیر مداخله‌های فناوری محور بر کاهش اختلال خواندن دانش‌آموزان
فرزانه عباسی1 ، هانیه کلانتری دهقی 1، علی نوری1
1- دانشگاه ملایر
چکیده:   (1570 مشاهده)
هدف: هدف پژوهش حاضر مرور سیستماتیک و فراتحلیل مداخلههای فناوریمحوری است که با هدف بهبود اختلال خواندن در میان دانشآموزان انجام شده است. روش: این مطالعه از نظر هدف یک مطالعۀ بنیادی و از لحاظ اجرا یک پژوهش مروری از نوع فراتحلیل است. جامعۀ آماری پژوهش حاضر را مقالات داوریشدۀ مجلههای معتبر علمی در سه پایگاه دادۀ اریک، ساینس دایرکت و مگیران که در اردیبهشت ماه 1398 جستجو شدند، تشکیل داد. تعداد نمونهها پس از اعمال ملاکهای ورود و خروج به شش مقالۀ فارسی و هفت مقاله انگلیسی رسید. مطالعه در مراحل تهیۀ نقشه از مطالعهها، ارزیابی انتقادی و فراتحلیل انجام شد. یافته‌ها: در نهایت 8 مطالعه با بالاترین امتیاز ارزیابی انتقادی به دست آمد. همچنین، سن بهینۀ مشارکتکنندگان، هفت سال به بالا، تعداد بهینۀ نمونهها 15 نفر به بالا، نوع بهینۀ نرمافزار مداخله به شکل تکلیفمحور و تمرینی، مجموع زمان بهینۀ مداخله 28 تا 56 ساعت و طول زمان اجرای بهینه حدود دو تا چهار ماه به دست آمد. نتیجه‌گیری: در زمینۀ انتخاب و تقسیم نمونهها در گروههای مقایسه، تمرکز و ماهیت مداخلهها، مداخلهگران و رعایت اخلاق پژوهشی نیز پیشنهادهایی ارائه شد.
 
 
 
شماره‌ی مقاله: 1
واژه‌های کلیدی: نارساخوانی، اختلال خواندن، فراتحلیل، مداخله‌های فناوری‌ محور
متن کامل [PDF 1589 kb]   (698 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/12/29 | پذیرش: 1400/2/22 | انتشار: 1400/6/3
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abbasi F, Kalantari Dehaghi H, Noori A. Meta-analysis of Technology-based Interventions for Improving Students' Reading Disorder. JOEC 2021; 21 (2) : 1
URL: http://joec.ir/article-1-1276-fa.html

عباسی فرزانه، کلانتری دهقی هانیه، نوری علی. فراتحلیل تأثیر مداخله‌های فناوری محور بر کاهش اختلال خواندن دانش‌آموزان. فصلنامه كودكان استثنايي. 1400; 21 (2) :5-20

URL: http://joec.ir/article-1-1276-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 21، شماره 2 - ( 6-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645