[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 20، شماره 1 - ( 4-1399 ) ::
جلد 20 شماره 1 صفحات 73-86 برگشت به فهرست نسخه ها
تدوین برنامه آموزش توجه برای دانش‌آموزان دارای اختلال نقص توجه/بیش فعالی : یک مطالعه کیفی
خانم مینا عباسیان، پرفسور منیجه شهنی ییلاق، دکتر غلامحسین مکتبی، دکتر احمد عابدی
دانشگاه اهواز
چکیده:   (59 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف تدوین برنامه آموزش توجه برای دانش آموزان دارای اختلال نقص توجه/بیش فعالی مقطع ابتدایی انجام ‌شده است. روش پژوهش کیفی با استفاده از  تحلیل مضمون روش استرلینگ (2001)  می باشد. روش نمونه‌گیری مورد استفاده در پژوهش روش نمونه‌گیری هدفمند در حد اشباع می باشد. به‌منظور بررسی روایی محتوایی از دو ضریب نسبی روایی محتوا (CVR) و شاخص روایی محتوا (CVI) استفاده شد است.  در پایان از نتایج تحلیل مضمون برای مضمون فراگیر توجه، 4 مضمون سازمان‌دهنده (توجه پایدار، توجه انتخابی، توجه متناوب و توجه تقسیم‌شده) و 22 مضمون پایه شناسایی گردید. و بر اساس مضامین به‌ دست آمده بسته آموزش توجه  تدوین و سپس مورد اعتباریایی قرار گرفت، که از اعتبار مناسب برخوردار بود. بنابراین علاوه بر روش‌های قبلی درمانگران می‌توانند از این بسته آموزشی برای دانش‌آزموان دارای اختلال نقص توجه/بیش فعالی استفاده کنند.
واژه‌های کلیدی: آموزش توجه، اختلال نقص توجه/بیش فعالی، تدوین، طراحی
متن کامل [PDF 257 kb]   (28 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/5/6 | پذیرش: 1399/2/4 | انتشار: 1399/4/9
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing an attention training program for students with attention deficit hyperactivity disorder. JOEC. 2020; 20 (1) :73-86
URL: http://joec.ir/article-1-1137-fa.html

عباسیان مینا، شهنی ییلاق منیجه، مکتبی غلامحسین، عابدی احمد. تدوین برنامه آموزش توجه برای دانش‌آموزان دارای اختلال نقص توجه/بیش فعالی : یک مطالعه کیفی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1399; 20 (1) :73-86

URL: http://joec.ir/article-1-1137-fa.html



دوره 20، شماره 1 - ( 4-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 4146