[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 20، شماره 1 - ( 4-1399 ) ::
جلد 20 شماره 1 صفحات 73-86 برگشت به فهرست نسخه ها
تدوین برنامه آموزش توجه برای دانش‌آموزان با اختلال نقص توجه/ بیش‌فعالی: یک مطالعه کیفی
خانم مینا عباسیان، پرفسور منیجه شهنی ییلاق، دکتر غلامحسین مکتبی، دکتر احمد عابدی
دانشگاه اهواز
چکیده:   (1338 مشاهده)
هدف: پژوهش حاضر با هدف تدوین برنامه آموزش توجه برای دانشآموزان با اختلال نقص توجه/ بیش فعالی دوره ابتدایی انجام ‌شده است. روش: روش پژوهش کیفی با استفاده از تحلیل مضمون روش استرلینگ (2001) می باشد. روش نمونه‌گیری استفاده شده در پژوهش، روش نمونه‌گیری هدفمند در حد اشباع است. به‌منظور بررسی روایی محتوایی از دو ضریب نسبی روایی محتوا (CVR) و شاخص روایی محتوا (CVI) استفاده شده است. یافته‌ها: در پایان از نتایج تحلیل مضمون برای مضمون فراگیر توجه، 4 مضمون سازمان‌دهنده (توجه پایدار، توجه انتخابی، توجه متناوب و توجه تقسیم‌شده) و 22 مضمون پایه شناسایی شد. سپس بر اساس مضامین به‌ دست آمده، بسته آموزش توجه، تدوین و اعتباریایی شد که از اعتبار مناسبی نیز برخوردار بود. نتیجه‌گیری: بنابراین درمانگران علاوه بر روش‌های قبلی می‌توانند از این بسته آموزشی برای دانش‌آزموان با اختلال نقص توجه/بیش فعالی استفاده کنند.
واژه‌های کلیدی: آموزش توجه، اختلال نقص توجه/ بیش‌فعالی، تدوین
متن کامل [PDF 257 kb]   (741 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/5/6 | پذیرش: 1399/2/4 | انتشار: 1399/4/9
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing an Attention Training Program for Students with Attention Deficit Hyperactivity Disorder. JOEC. 2020; 20 (1) :73-86
URL: http://joec.ir/article-1-1137-fa.html

عباسیان مینا، شهنی ییلاق منیجه، مکتبی غلامحسین، عابدی احمد. تدوین برنامه آموزش توجه برای دانش‌آموزان با اختلال نقص توجه/ بیش‌فعالی: یک مطالعه کیفی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1399; 20 (1) :73-86

URL: http://joec.ir/article-1-1137-fa.html



دوره 20، شماره 1 - ( 4-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4319