[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 20، شماره 3 - ( 8-1399 ) ::
جلد 20 شماره 3 صفحات 65-78 برگشت به فهرست نسخه ها
مهدکودک تلفیقی بستری برای تعامل کودکان با اختلال‌های جسمی- حرکتی و عادی
نسیم رزاقی1، علیرضا عینی فر2 ، عیسی حجت2 ، ابراهیم پیشیاره3
1- دانشکده معماری، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهران
2- گروه معماری، پردیس هنرهای زیبا، دانشکده معماری، دانشگاه تهران
3- گروه توانبخشی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تهران
چکیده:   (2324 مشاهده)
هدف: مقاله حاضر با هدف بررسی دیدگاه‌های مؤثر بر ایجاد محیط تلفیقی پرورشی برای کودکان در دوران پیش از دبستان با استفاده از شیوه مطالعه مروری، تلفیق کودکان با اختلال‌های جسمی- حرکتی و عادی شکل گرفت و به شناخت و بررسی ویژگی‌های کالبدی محیط تلفیقی - پرورشی به منظور استفاده فعال کودکان مورد بحث پرداخته است. روش: روش توصیفی- تبیینی (از نوع پیمایشی) از راه مصاحبه نیمه‌ساختار‌ یافته و پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. یافته‌ها: یافته‌های پژوهش در سطح نظری و میدانی مشخص ساخت که مهدکودک تلفیقی می‌تواند به عنوان محیط مناسب برای شکل‌گیری محیط تلفیقی - پرورشی معرفی شود. بحث و نتیجه‌گیری: نتایج پژوهش مبین آن است که سه کارکرد اصلی مهدکودک عبارت است از: ارتقای سطح سلامت، تعامل‌های اجتماعی، دانش و مهارت‌های کودکان در محیط تلفیقی - پرورشی که مهدکودک باید متناسب با خواسته‌ها و توانایی تمام کودکان استفاده‌کننده باشد.
واژه‌های کلیدی: مهدکودک تلفیقی، نهضت‌سازی، آموزش فراگیر، کودکان با اختلال‌های جسمی- حرکتی و کودکان عادی.
متن کامل [PDF 630 kb]   (639 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/12/12 | پذیرش: 1399/4/11 | انتشار: 1399/9/18
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Eainifar A, Hojat I, Pishyareh E. Kindergarten Children's Interaction Platform (Case Study on the Integration of children with movement disorders and normal children). JOEC 2020; 20 (3) :78-65
URL: http://joec.ir/article-1-1031-fa.html

رزاقی نسیم، عینی فر علیرضا، حجت عیسی، پیشیاره ابراهیم. مهدکودک تلفیقی بستری برای تعامل کودکان با اختلال‌های جسمی- حرکتی و عادی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1399; 20 (3) :78-65

URL: http://joec.ir/article-1-1031-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 20، شماره 3 - ( 8-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645