[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 19، شماره 4 - ( 12-1398 ) ::
جلد 19 شماره 4 صفحات 91-104 برگشت به فهرست نسخه ها
اثربخشی ریباندتراپی بر افزایش هماهنگی ادراکی-دیداری و رشد اجتماعی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ویژه
همایون هارون رشیدی 1، پرستو اسیوند2
1- استادیار گروه روان‌شناسی، واحد دزفول، دانشگاه آزاد اسلامی، دزفول، ایران
2- دانش آموخته گروه روان‌شناسی، واحد بوشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، بوشهر، ایران
چکیده:   (2661 مشاهده)
هدف: این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی ریباندتراپی بر افزایش هماهنگی ادراکی-دیداری و رشد اجتماعی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ویژه انجام شده است. روش: این پژوهش کاربردی است و برای انجام آن از روش تحقیق نیمه‌آزمایشی با استفاده از پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل بهره گرفته شده است. جامعه آماری متشکل از تمامی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ویژه است که در مرکز آموزشی و توانبخشی نارسایی‌های ویژه در یادگیری شهر دزفول مشغول دریافت مداخله‌های لازم بوده‌اند. نمونه پژوهش شامل 30 دانش‌آموز دارای اختلال یادگیری ویژه از شهر دزفول هستند که به صورت در دسترس از این مرکز انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل (15 نفر برای هر گروه) گمارده شد‌ه‌اند. برای جمع‌آوری داده‌ها از مقیاس ادراکی-دیداری بندرگشتالت و رشد اجتماعی واینلند استفاده شده است. در فرایند اجرا گروه آزمایش به مدت هشت هفته تحت ریباندتراپی قرار گرفتند و گروه کنترل هیچ مداخله‌ای دریافت نکردند. یافته‌ها: نتایج تحلیل کوواریانس (مانکوا) نشان می‌دهد که ریباندتراپی بر هماهنگی ادراکی-دیداری و رشداجتماعی تأثیر دارد؛ به این صورت که منجر به افزایش هماهنگی ادراکی دیداری و رشد اجتماعی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه می‌شود. نتیجه‌گیری: این نتایج اطلاعات مهمی درباره اصلاح این نارسایی دارد، به طوری که این برنامه آموزشی می‌تواند به عنوان یک روش مداخله‌ای در مدارس و مراکز بازپروری استفاده شود.
 
واژه‌های کلیدی: ریباندتراپی، هماهنگی ادراکی دیداری، رشد اجتماعی، اختلال یادگیری ویژه
متن کامل [PDF 1237 kb]   (1558 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/11/17 | پذیرش: 1398/4/17 | انتشار: 1398/12/22
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

haroon rashidi H. The Effectiveness of Rebound Therapy on Improving Perceptual-Visual Coordination and Social Development of Students with Learning Disabilities. JOEC 2020; 19 (4) :104-91
URL: http://joec.ir/article-1-1016-fa.html

هارون رشیدی همایون، اسیوند پرستو. اثربخشی ریباندتراپی بر افزایش هماهنگی ادراکی-دیداری و رشد اجتماعی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ویژه. فصلنامه كودكان استثنايي. 1398; 19 (4) :104-91

URL: http://joec.ir/article-1-1016-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 19، شماره 4 - ( 12-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645