Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Exceptional Children

فصلنامه کودکان استثنایی



Volume 19, Number 3 (2019-12)


Frostig visual perceptual activities on improving the effectiveness of advanced reading students with Special learning disorder dyslexia: a single subject
اثربخشی فعالیت‌های پیشرفته ادراکی- دیداری فراستیگ بر اصلاح خواندن دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری نارساخوان: یک مطالعه تک آزمودنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing gifted and normal students in terms of perfectionism, depression and Academic Buoyancy
مقایسه‌ی دانش‌آموزان تیزهوش و عادی از لحاظ کمال گرایی، افسردگی و سرزندگی تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The comparison of effectiveness of Sina educational and phonemics combination methods in dysgraphia correction in children with learning disabilities in primary and secondary grade in Tabriz city.
مقایسه اثربخشی روش آموزشی سینا و ترکیب واج ها در اصلاح نارسانویسی کودکان دارای اختلال یادگیری پایه دوم و سوم ابتدائی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effects of perceptual – motor training in combination with feedback on the reaction time and motor coordination of children with developmental coordination disorder
تاثیر تمرینات ادراکی- حرکتی در ترکیب با بازخورد بر زمان واکنش و هماهنگی حرکتی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Planning and Monitoring Strategies Training on Prospective Memory Rehabilitation in Children with High- Functioning Autism Disorder
تأثیر آموزش راهبردهای برنامه‌ریزی و نظارت در توان‌بخشی حافظه آینده‌نگر کودکان مبتلا به اتیسم با عملکرد بالا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationships between Hope, Self-efficacy and Resiliencey with Educational Motivation in students with Physical Disabilities
رابطه امیدواری، خودکارآمدی و تاب‌آوری تحصیلی با انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان دارای نارسایی‌های جسمی–حرکتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Efficacy Of Blended Teaching Method of Face to Face and virtual for PCIT based on Eyberg’s approach to behavioral disorders of preschool children
اثر بخشی برنامه حضوری – مجازی درمان تعامل والد-کودک بر اساس رویکرد آیبرگ بر اختلالات رفتاری کودکان پیش دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparison of the Effectiveness of Fredrickson’s Positive Thinking and Dweck’s Mindset Programs on Psychological Capital of Gifted Ninth-Grade Girls with Test Anxiety in Isfahan
مقایسه اثربخشی برنامۀ مثبت‌اندیشی فردریکسون و برنامۀ تغییر ذهنیت دوئیک بر سرمایه روان‌شناختی دانش‌آموزان تیزهوش مبتلا به اضطراب امتحان پایه نهم شهر اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Design and Validation of a Differentiated Curriculum Model for Gifted Students of Isfahan
طراحی و اعتبار بخشی الگوی برنامه درسی تفکیکی برای دانش‌آموزان با استعدادهای درخشان شهر اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Electronic Puzzles on Reading Performance of Students with Dyslexia
تأثیر بازی‌های الکترونیکی جورچین بر بهبود عملکرد خواندن دانش‌آموزان با نارساخوانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles