Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Exceptional Children

فصلنامه کودکان استثنایی



Volume 17, Number 2 (2017-11)


Analyzing the Comprehension of Subject-Subject and Subject-Object Relative Clauses in Children with Cochlear Implants and Normally-Hearing Ones
تحلیل درک بندهای موصولی فاعل- فاعل و فاعل- مفعول در کودکان ناشنوای کاشت‌حلزون‌شده و شنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Study of the Usage of Embodied Metaphorical Expressions between Normal Farsi-Speaking Children and the Ones with William Syndrome
بررسی مقایسه‌ای درک و کاربرد عبارات استعاری بدن‌مند کودکان طبیعی و کودکان دارای سندرم ویلیام (چهار و نیم تا پنج سال) فارسی زبان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Preliminary Study on the Effectiveness of a Developmental, Individual-Difference, and Relationship-Based Model in Improving the Receptive Language of Children with Autism Spectrum Disorders
بررسی مقدماتی اثربخشی مدل تحولی تفاوت‌های فردی مبتنی بر ارتباط بر بهبود زبان دریافتی در کودکان دارای اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Specific Skills Number Processing in Boys Students with Math Learning Disabilities
مهارت‌های اختصاصی پردازش عدد در دانش ­آموزان پسر با ناتوانی یادگیری ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of Aerobic Training on the Mental Health and Happiness of Female Students with Intellectual Disability
اثربخشی آموزش ایروبیک بر سلامت روان و شادکامی دانش‌آموزان دختر کم‌توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Kinds of Observational Learning on Learning an Aiming in Children with Autism Spectrum Disorder
تأثیر دو نوع یادگیری مشاهده‌ای بر میزان یادگیری یک مهارت هدف‌گیری در کودکان دارای اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

comparison between effectiveness of methods as social stories treatment and pivotal response treatment in decrease of behavioral disorders of autism children
بررسی و مقایسۀ میزان اثربخشی روش قصه‌گویی برگرفته از روش داستان‌های اجتماعی با روش درمانی برگرفته از روش پاسخ‌محور (پی‌آرتی) در کاهش مشکلات رفتاری کودکان طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The comparison of Female with Fragile X syndrome and Female with Turner syndrome in mathematical Problem solving that need update information and need not update information
بررسی مقایسه ای نقش بروزرسانی اطلاعات و عدم بروزرسانی اطلاعات در حل مسائل ریاضی در بین دختران مبتلا به سندرم فراژیل ایکس و دختران مبتلا به سندرم ترنر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Body Image and Self-Concept in Predicting Psychological Disorders among Blind and Deaf Students
نقش تصویر بدنی و خودپنداره در پیش‌بینی اختلالات روان‌شناختی دانش‌آموزان نابینا و ناشنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Non-Verbal Motor Imitation on Length of Utterance in 8-16-Year-Old Children with Autism Spectrum Disorders
اثربخشی تقلید حرکتی غیرگفتاری بر طول گفتار کودکان 8-16 ساله دارای اختلالات طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles