Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Exceptional Children

فصلنامه کودکان استثنایی



Volume 7, Number 2 (2007-9)


Evaluation of DMFT and CPITN indices in patients with Down`s syndrome in Hamedan
بررسی شاخصهای DMFT و CPITN در مبتلایان به نشانگان‌داون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Study on Memory of Students with and without Vision Loss
مقایسه برخی مؤلفه‌های حافظه دانش‌آموزان نابینا و بینا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Application of Milaad Educational Software Based on Neuropsychology of Color Vision for Teaching Students with Dyslexia
کاربرد نرم‌افزار آموزشی میلاد برمبنای مدل عصب روان‌شناختی بینایی رنگ برای آموزش دانش‌آموزان نارساخوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of Training Self-regulation Skills on Academic Performance among High School Students with Vision Loss
اثربخشی آموزش مهارتهای خودنظم‌بخشی بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان نابینا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Impact of Sand Play Therapy on Reduction of Aggressive Behaviors
تأثیر شن بازی درمانی بر رفتارهای پرخاشگرانه پسران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Impact of Training Self-regulation of Attentional and Motivational Behaviors, and Verbal Self-instruction on ADHD Symptoms Amelioration
تأثیرآموزش خودگردانی رفتارهای توجهی، خودگردانی رفتارهای انگیزشی و خودآموزی کلامی برکاهش نشانه‌های اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles