Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Exceptional Children

فصلنامه کودکان استثنایی



Volume 7, Number 3 (2007-12)


Dyslexia: A Review Study on Recent Researches
نارساخوانی: مروری برپژوهشهای اخیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationships between Self-actualization, Life satisfaction, and Need for Cognition among Students of Special Middle Schools for Talented Students
رابطه بین خود ـ شکوفایی، رضایت از زندگی و نیاز به شناخت در دانش‌آموزان با استعدادهای درخشان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship among Assertiveness, Self–esteem and Academic Achievement in Gifted and Regular School Students
رابطه جرئت‌ورزی و عزت‌نفس با پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان تیزهوش و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Factor Structure of AAMR Adaptive Behavior Scale-Residential and Community: A Secondary Analysis
بررسی ساختار عاملی مقیاس رفتار انطباقی بزرگسالان :(ABS-RC:2) یک تحلیل ثانویه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Psychometrics of Preschool Achievement Checklist in Approaches to Learning Domain
ویژگیهای روان‌سنجی سیاهه ارزیابی آمادگی تحصیلی کودکان پیش‌دبستانی در حیطه رویکردها به یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of a Preparatory Program on the Acceptance of Normal Students toward Students with Physical Disability in Inclusive and Normal Schools
تأثیر برنامه آماده سازی بر میزان پذیرش دانش‌آموزان عادی نسبت به دانش‌آموزان واجد اختلال حسی- حرکتی در مدارس فراگیر و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles