Journal archive for Google Scholar Robot!
Journal of Exceptional Children
فصلنامه کودکان استثنایی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 25, Number 2 (2025-9)
Challenges of braille education in the visually impaired
چالشهای آموزش خط بریل در آسیبدیدگان بینایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The mediating role of child acceptance in the relationship between family support and social responsibility in children with intellectual disability
نقش واسطهای پذیرش کودک کمتوان ذهنی در رابطه میان حمایت خانواده و مسئولیتپذیری اجتماعی کودک
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Investigating the effect of teaching philosophy for children on academic motivation and academic engagement of students with specific learning disabilities
بررسی تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر انگیزش تحصیلی و درگیری تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effectiveness of Cognitive-Behavioral Play Therapy on Attention, Self-efficacy, and Academic Procrastination in Elementary School Students with Learning Disabilities
اثربخشی بازی درمانی شناختی-رفتاری بر توجه، خودکارآمدی و تعلل ورزی تحصیلی در دانش آموزان ابتدایی با اختلال یادگیری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Efficiency of an integrated treatment program based on parent-child interaction, parent education, and family resilience on the theory of mind and executive functions of children with high-functioning autism spectrum disorder
اثربخشی برنامه درمانی تلفیقی مبتنی بر تعامل والد کودک، آموزش به والدین و تابآوری خانواده بر نظریه ذهن و کارکردهای اجرایی کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم با عملکرد بالا
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparison of Visual Observation in Children With and Without Dyslexia: Fixations, Saccadic Movements, and Fixation Duration
مقایسهی رصد چشمی در کودکان نارساخوان وبدون نارسا خوانی: تثبیتهای چشمی، جهشهای ساکاد و طول مدت خیرگی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Effectiveness of Cognitive Behavioral Play Therapy on Social Anxiety and Emotional Intelligence in Students with Intellectual Disability
اثربخشی بازیدرمانی شناختی رفتاری بر اضطراب اجتماعی و هوش هیجانی دانشآموزان کمتوان ذهنی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effectiveness of Compassion-Focused Therapy on Optimism and Communication Skills of Students with Visual Impairment
اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر خوشبینی و مهارتهای ارتباطی دانشآموزان با آسیب بینایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Sensory Processing Sensitivity and Sleep Quality in Children with and without Specific Learning Disorders
مقایسه حساسیت پردازش حسی و کیفیت خواب در کودکان با و بدون اختلالات یادگیری خاص
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Investigating the Mediating Role of Emotional Regulation In Relation To Family Relations and Temperament with Symptoms of Oppositional Defiant Disorder
بررسی نقش واسطهای خودتنظیمی هیجانی در رابطه بین ابعاد خلق و خو و جو عاطفی خانواده با نشانههای نافرمانی مقابلهای
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles