[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 21، شماره 3 - ( 9-1400 ) ::
جلد 21 شماره 3 صفحات 112-103 برگشت به فهرست نسخه ها
اثربخشی آموزش مهارت‌های اجتماعی با روش‌ ‌چند‌رسانه‌ای بر رفتار سازشی دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی
رحیم مرادی
دانشکده علوم انسانی، گروه علوم تربیتی دانشگاه اراک
چکیده:   (1363 مشاهده)
هدف: این ‌پژوهش با هدف بررسی ‌تأثیر ‌آموزش ‌مهارت‌های اجتماعی‌ با‌ روش چندرسانه‌ای آموزشی ‌بر رفتارسازشی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی انجام شد. روش: روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون پس‌آزمون با گروه گواه است. جامعه‌ آماری شامل همه‌ دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی پایه هشتم دوره متوسطه اول شهر تهران بود که 40 نفر از آنها انتخاب و به‌طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جای‌دهی شدند. گروه آزمایش در هشت جلسه 45 دقیقه‌ای (هفته‌ای یک جلسه) با استفاده از نرم‌افزار آموزشی چندرسانه‌ای محقق ساخته  آموزش دیدند ولی به گروه گواه آموزشی ارائه نشد. ابزار جمع­آوری داده­ها، مقیاس رفتار‌‌ سازشی وایلند و برنامه چندرسانه‌ای آموزشی محقق ساخته بود. داده­های به‌دست‌آمده با استفاده از تحلیل کوواریانس چندمتغیری تحلیل شد. یافته ­ها: نتایج نشان داد که میانگین رفتار سازشی گروه آزمایش به‌طور معناداری بیشتر از گروه گواه بود (001/0 >P).  همچنین نمرات رفتار سازشی گروه آزمایش در مهارت‌های ارتباطی، مهارت اجتماعی و مهارت زندگی معنادار بود  (001/0 >P) ولی در مهارت حرکتی معنادار نبود. نتیجه‌گیری: نتیجه اینکه برنامه آموزش مهارت‌های اجتماعی به روش چندرسانه‌ای باعث بهبود رفتار سازشی، مهارت ارتباطی، مهارت اجتماعی و مهارت زندگی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی شد. بنابراین برنامه­ریزی برای ارائه آموزش به کمک چندرسانه­ای به این دانش‌آموزان اهمیت ویژه‌ای دارد.
شماره‌ی مقاله: 9
واژه‌های کلیدی: مهارت‌های اجتماعی، چندرسانه‌ای آموزشی، رفتار سازشی، کم‌توان‌ذهنی.
متن کامل [PDF 1130 kb]   (620 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/8/8 | پذیرش: 1400/7/25 | انتشار: 1400/10/5
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moradi R. Effectiveness of Social Skills Training With Multimedia Instruction Methods on Social Adjustment of Students Mentally Disable. JOEC 2021; 21 (3) : 9
URL: http://joec.ir/article-1-743-fa.html

مرادی رحیم. اثربخشی آموزش مهارت‌های اجتماعی با روش‌ ‌چند‌رسانه‌ای بر رفتار سازشی دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1400; 21 (3) :103-112

URL: http://joec.ir/article-1-743-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 21، شماره 3 - ( 9-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 43 queries by YEKTAWEB 4645