[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 6، شماره 2 - ( تابستان 1385 1385 ) ::
جلد 6 شماره 2 صفحات 603-622 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر قصه‌درمانی بر راهبردهای رویارویی کودکان با مشکلات یادگیری
دکتر مجید یوسفی لویه* ، خانم آذر متین
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی
چکیده:   (532 مشاهده)

هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر قصه‌درمانی بر راهبردهای رویارویی کودکان با مشکلات یادگیری است. روش: در چهارچوب طرح آزمایشی، 20 نفر از دانش آموزان پایه چهارم (10 دختر و 10 پسر) با مشکلات یادگیری در دو گروه آزمایش و کنترل شرکت داده شدند. طرح پژوهش از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بوده است. برای اندازه‌گیری راهبردهای رویارویی از سیاهه راهبردهای رویارویی کودکان (CCSC) استفاده شد. گروه آزمایش به مدت 12 جلسه 30 دقیقه‌ای طی 4 هفته تحت قصه‌درمانی قرار گرفتند. برای تحلیل داده‌ها از روش تحلیل واریانس چند متغیری و تحلیل واریانس با اندازه‌گیری مکرر استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که قصه‌درمانی موجب بهبود راهبردهای رویارویی کودکان با مشکلات یادگیری می‌شود. نتیجه‌گیری: مقایسه انواع رویه‌های قصه‌درمانی در حیطه‌های متفاوت روان‌درمانی کودکان می‌تواند موضوعی چالش‌انگیز برای پژوهشگران باشد.

واژه‌های کلیدی: قصه درمانی، راهبردهای رویارویی، مشکلات یادگیری
متن کامل [PDF 191 kb]   (169 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۸۵/۱/۲۳ | پذیرش: ۱۳۸۵/۵/۷ | انتشار: ۱۳۸۵/۶/۳۰
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yoosefi Looyeh M, Matin A. The Effect of Narrative Therapy on Coping Strategies of Children with Learning Difficulties. JOEC. 2006; 6 (2) :603-622
URL: http://joec.ir/article-1-405-fa.html

یوسفی لویه مجید، متین آذر. تأثیر قصه‌درمانی بر راهبردهای رویارویی کودکان با مشکلات یادگیری. فصلنامه كودكان استثنايي. 1385; 6 (2) :603-622

URL: http://joec.ir/article-1-405-fa.html



دوره 6، شماره 2 - ( تابستان 1385 1385 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3638