[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 6، شماره 4 - ( زمستان 1385 1385 ) ::
جلد 6 شماره 4 صفحات 931-954 برگشت به فهرست نسخه ها
آگاهی واج‌شناختی چیست؟
آقای مهدی دستجردی کاظمی* ، خانم زهرا سلیمانی
عضو هیأت علمی پژوهشکده کودکان استثنایی
چکیده:   (1049 مشاهده)

هدف: هدف از این مقاله، معرفی و توصیف مهارت آگاهی واج‌شناختی است. آگاهی واج‌شناختی که عبارتست از آگاهی از ساختمان آوایی کلمات، مهارتی است فرازبانی و دارای سه سطح واجی، هجایی و درون هجایی. نتیجه‌گیری: چون مهارت آگاهی واج‌شناختی، عاملی است مؤثر بر یادگیری خواندن و نوشتن، لذا با استفاده از برنامه‌های آموزشی مبتنی بر آگاهی واج شناختی، می‌توان پیشرفت خوانداری و نوشتاری کودکان را تسهیل کرد.

واژه‌های کلیدی: آگاهی واج‌شناختی، خواندن و نوشتن، گفتار و زبان
متن کامل [PDF 227 kb]   (386 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۸۵/۶/۲۰ | پذیرش: ۱۳۸۵/۱۰/۱۶ | انتشار: ۱۳۸۵/۱۱/۳۰
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Dastjerdi M, Soleymani Z. What is Phonological Awareness?. JOEC. 2007; 6 (4) :931-954
URL: http://joec.ir/article-1-396-fa.html

دستجردی کاظمی مهدی، سلیمانی زهرا. آگاهی واج‌شناختی چیست؟. فصلنامه كودكان استثنايي. 1385; 6 (4) :931-954

URL: http://joec.ir/article-1-396-fa.html



دوره 6، شماره 4 - ( زمستان 1385 1385 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3708