[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
راهنمای نویسندگان::
اصول اخلاقی::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
اخبار و اعلانات::
اطلاعات آماری نشریه::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 7، شماره 3 - ( پاییز 1386 1386 ) ::
جلد 7 شماره 3 صفحات 264-247 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر برنامه آماده سازی بر میزان پذیرش دانش‌آموزان عادی نسبت به دانش‌آموزان واجد اختلال حسی- حرکتی در مدارس فراگیر و عادی
نرگس ادیب سرشکی*1 ، معصومه پور محمدرضای تجریشی2 ، سید محمود میرزمانی بافقی3
1-
2- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
3- دانشگاه علوم پزشکی بقیه اله (عج)
چکیده:   (4124 مشاهده)

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر برنامه آماده‌سازی بر میزان پذیرش دانش‌آموزان عادی مدارس فراگیر و عادی نسبت به کودکان واجد اختلال حسی حرکتی صورت گرفته است.روش: با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی، از جامعه آماری دانش‌آموزان عادی پایه‌های تحصیلی سوم تا پنجم ابتدایی در مدارس فراگیر و عادی در سال تحصیلی 85-84 نمونه‌ای به حجم 435 نفر انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. با استفاده از پرسشنامه مقیاس پذیرش ولتز (1980) نگرش افراد هر دو گروه قبل و بعد از اجرای برنامه آماده‌سازی مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفت. یافته‌های حاصل، با استفاده از آزمون آماری t مستقل و تحلیل واریانس دو راهه تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها: نتایج بیانگر آن بود که میزان پذیرش دانش‌آموزان گروه آزمایش در مدارس فراگیر و عادی پس از شرکت در برنامه آماده سازی، در مقایسه با گروه گواه به طور معنادار افزایش یافته است. همچنین نتایج بیانگر آن است که بین میانگین میزان پذیرش دانش‌آموزان گروه آزمایش با توجه به نوع مدرسه فراگیر و عادی تفاوت معنادار وجود ندارد. در نهایت اثر متقابل گروه آزمایش و نوع مدرسه بر میزان پذیرش دانش‌آموزان معنادار نیست. نتیجه‌گیری: شرکت دانش‌آموزان گروه آزمایش در برنامه‌های آماد‌ه‌سازی میزان پذیرش آنها را نسبت به دانش‌آموزان دارای اختلال حسی _ حرکتی در مقایسه با گروه گواه افزایش داده است.

واژه‌های کلیدی: پذیرش، مدارس فراگیر، دانش‌آموز واجد اختلال حسی حرکتی
متن کامل [PDF 2974 kb]   (1080 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1385/12/6 | پذیرش: 1386/6/19 | انتشار: 1386/9/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Adibsereshki N, Pour Mohammad Rezay Tajrish M, Mirzamani Bafghi S. The Effect of a Preparatory Program on the Acceptance of Normal Students toward Students with Physical Disability in Inclusive and Normal Schools. JOEC 2007; 7 (3) :247-264
URL: http://joec.ir/article-1-373-fa.html

ادیب سرشکی نرگس، پور محمدرضای تجریشی معصومه، میرزمانی بافقی سید محمود. تأثیر برنامه آماده سازی بر میزان پذیرش دانش‌آموزان عادی نسبت به دانش‌آموزان واجد اختلال حسی- حرکتی در مدارس فراگیر و عادی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1386; 7 (3) :247-264

URL: http://joec.ir/article-1-373-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 3 - ( پاییز 1386 1386 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4710