[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 21، شماره 2 - ( 6-1400 ) ::
جلد 21 شماره 2 صفحات 100-89 برگشت به فهرست نسخه ها
اثربخشی بازی‌درمانی آدلری بر اضطراب اجتماعی و کمال‌گرایی ناسازگارانه کودکان دارای لکنت‌زبان
اسماعیل برزگر 1، علیرضا بوستانی پور2 ، خدیجه فتوح آبادی3
1- دانشجوی دکتری مشاوره، گروه مشاوره، دانشکده علوم‌تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
2- گروه روانشناسی،دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
3- کارشناس ارشد مشاوره خانواده، دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت، مرودشت، ایران
چکیده:   (1889 مشاهده)
هدف: پژوهش حاضر بررسی اثربخشی بازیدرمانی آدلری بر کاهش اضطراب اجتماعی و کمالگرایی ناسازگارانه کودکان دارای لکنت زبان بود. روش: روش پژوهش از نوع نیمهآزمایشی و طرح آن پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری تمامی کودکان 8 تا 12 ساله دارای لکنتزبان مراجعهکننده به مراکز گفتار درمانی شهر شیراز در سال تحصیلی 97-98 بودند. نمونه پژوهش حاضر شامل 24 نفر از کودکان دارای لکنتزبان که از نظر اضطراب اجتماعی و کمالگرایی ناسازگار در مرز بالینی قرار داشتند، بودند؛ به شیوه نمونهگیری در دسترس انتخاب و بهصورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. برای جمعآوری اطلاعات از مقیاس اضطراب اجتماعی لایبوویتز (2003) و کمالگرایی چندبُعدی فراست و همکاران (1990) در دو مرحله پیشآزمون و پسآزمون استفاده شد. محتوای جلسهها براساس بازیدرمانی آدلری تهیه شد. دادهها نیز با روشهای آماری توصیفی و تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شد. یافتهها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که میانگین نمرههای اضطراب اجتماعی و کمالگرایی ناسازگار و مؤلفههای آن گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل کاهش معناداری پیدا کرده است. نتیجهگیری: بنابراین بازیدرمانی آدلری در کاهش اضطراب اجتماعی و کمالگرایی ناسازگار کودکان دارای لکنتزبان مؤثر بوده است.
شماره‌ی مقاله: 7
واژه‌های کلیدی: بازی‌درمانی آدلری، اضطراب اجتماعی، کمال‌گرایی ناسازگار، لکنت‌زبان، کودکان.
متن کامل [PDF 1385 kb]   (1174 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/8/25 | پذیرش: 1399/12/19 | انتشار: 1400/6/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Barzegar E, Bostanipoor A, Fotoohabady K. Effectiveness of Adlerian Play Therapy on Reduction of Social Anxiety and Maladaptive Perfectionism in Children with Stuttering. JOEC 2021; 21 (2) : 7
URL: http://joec.ir/article-1-1405-fa.html

برزگر اسماعیل، بوستانی پور علیرضا، فتوح آبادی خدیجه. اثربخشی بازی‌درمانی آدلری بر اضطراب اجتماعی و کمال‌گرایی ناسازگارانه کودکان دارای لکنت‌زبان. فصلنامه كودكان استثنايي. 1400; 21 (2) :89-100

URL: http://joec.ir/article-1-1405-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 21، شماره 2 - ( 6-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 43 queries by YEKTAWEB 4645