Journal archive for Google Scholar Robot!
Journal of Exceptional Children
فصلنامه کودکان استثنایی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 18, Number 3 (2019-1)
The Effectiveness of Cognitive Rehabilitation Program Based on Prospective Memory on the Behavioral Problems and Executive Functions of Attention in Children with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder
اثربخشی برنامه توانبخشی شناختی مبتنی بر حافظه آیندهنگر بر مشکلات رفتاری و کارکردهای اجرایی توجه کودکان با اختلال کاستی توجه-بیشفعالی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effectiveness of Group Mindfulness Training on the Psychological Well-being and Emotion Regulation and Resiliency of Primary -School Children with Intellectual Disability in in Isfahan
اثربخشی آموزش ذهنآگاهی گروهی بر بهزیستی روانشناختی، تنظیم هیجان و تابآوری مادران کودکان کمتوان ذهنی مقطع دبستان شهر اصفهان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effectiveness of Puppet Show on the Behavioral Disorders of Educable Male Students with Intellectual Disability
اثربخشی نمایش عروسکی بر اختلالات رفتاری دانشآموزان پسر کمتوان ذهنی آموزشپذیر
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effect of Cognitive Rehabilitation on Selective Attention and Executive Functions of Students with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder
بررسی تأثیر توانبخشی شناختی بر ارتقای توجه انتخابی و عملکردهای اجرایی دانش آموزان مبتلا به اختلال نقصتوجه و بیشفعالی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Applicability of the Theory of PASS in Predicting the Mathematics Performance of Students with Specific Learning Disorders
کاربرد پذیری تئوری پاس (PASS) در پیشبینی عملکرد ریاضی دانشآموزان با اختلال یادگیری ویژه
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparison of Pragmatic Skills of Cochlear Implant Users and their Hearing Peers
بررسی مقایسهای برخی تواناییهای کاربردشناختی کودکان کاشت حلزون با همسالان شنوا
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Role of Response Inhibition in Prediction of Symptoms Behavioral Disorders of children with intellectual disability Educable of Primary School With Mediated Parenting Styles
نقش بازداری پاسخ در پیشبینی علائم اختلالات رفتاری کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر مقطع ابتدایی با واسطهگری سبکهای فرزندپروری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effectiveness of Stress Inoculation Training on the Social Competency of Individuals with Cerebral Palsy
بررسی اثربخشی آموزش ایمنسازی در برابر استرس بر کفایت اجتماعی افراد با فلج مغزی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Diagnostic Validity of the New Version of the Tehran-Stanford-Binet Intelligence Scale in Students with ADHD
روایی تشخیصی نسخه نوین هوش آزمای تهران- استانفورد- بینه در دانش آموزان با اختلال نقص توجه- بیش فعالی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Correlation Between Language skills and social skills in children whit dyslexia
رابطه مهارت های زبانی و مهارت های اجتماعی در کودکان نارساخوان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles