Journal archive for Google Scholar Robot!
Journal of Exceptional Children
فصلنامه کودکان استثنایی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 17, Number 3 (2018-1)
Comparison of the Effectiveness of Filial Therapy and Barkley's Parent Training Program in Reducing the Symptoms of Anxiety and ADHD in Children
مقایسه اثربخشی فیلیالتراپی و روش والدگری بارکلی بر کاهش اضطراب و علائم نقص توجه/بیشفعالی کودکان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Comparison of Visual-Spatial Working Memory Executive Functions, Tower of London Test, and Computational Errors in Children with Developmental Dyscalculia and Normally Developing Children
مقایسه کنشهای اجرایی حافظه کاری دیداری- فضایی، آزمون برج لندن و خطاهای محاسباتی در کودکان مبتلا به اختلال حساب نارسایی تحولی و کودکان بهنجار
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Effectiveness of a Conflict Resolution Teaching Program on the Social Competencies of Children with ADHD
اثربخشی برنامه آموزش حل تعارض بر بهبود کفایتهای اجتماعی درکودکان با اختلال نقص توجه- بیشفعالی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effectiveness of Computerized Cognitive Training on the Attention Functions of Students with Dyslexia
مقایسه اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهای بر کارکردهای توجه در دانشآموزان اختلال یادگیری نارساخوانی چپ دست و راست دست
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Anthropometric Study of the Ratio of Left-Hand Index Finger to Ring Finger (2D:4D) among Sistani Boys with and without Intellectual Disability Aged 7 to 10 Years in Zabul, Iran
مطالعه آنتروپومتری نسبت انگشت اشاره به حلقه (2D: 4D) دست چپ پسران سالم و کمتوان ذهنی 7 تا 10 سال در اقوام سیستانی ساکن شهرستان زابل
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Evaluating Ten Aspects of Marital Satisfaction in Parents of Children with Autism
سنجش قوت ابعاد دهگانۀ رضایت زناشویی در والدین دارای کودکان اتیسم
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparison of Depression and Anxiety among Students with Visual Impairment in Day and Boarding Schools
مقایسۀ افسردگی و اضطراب دانشآموزان با آسیب بینایی در موقعیتهای آموزشی روزانه و شبانهروزی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Visual and Verbal Metaphoric Competence in Children with and without Learning Disabilities
درک استعاره بصری و کلامی در کودکان با و بدون ناتوانی یادگیری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Predictive Role of Personal Growth Initiative in the Adjustment of Blind Students
نقش پیشبینیکنندگی اقدام برای رشد فردی در سازگاری دانشآموزان نابینا
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Effectiveness of Visual Storytelling on the Reduction of Externalizing and Internalizing Behaviors in Children with Oppositional Defiant Disorder
اثربخشی قصهگویی تصویری بر کاهش رفتارهای بروننمود و دروننمود کودکان با اختلال نافرمانی مقابلهای
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles