Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Exceptional Children

فصلنامه کودکان استثنایی



Volume 5, Number 3 (2005-12)


Understanding Sequential Relationships (ordering) among Deaf Children
بررسی‌ عملیات‌ ردیف‌ کردن‌ در کودکان‌ ناشنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A study of the Prevalence and Causes of Learning Disorders among Elementary Students of Ardebil Province
بررسی شیوع و علل اختلالات یادگیری در دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان اردبیل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Adaptation and Standardization of Snijdres- Oomen Nonverbal Intelligence test for 2.5 - 7 Years Children: A Preparatory Study
انطباق و استانداردسازی آزمون غیرکلامی هوش اسنایدرز– اومان برای کودکان 7-5/2 سال: یک مطالعه مقدماتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Educational Contents and Preparing Educable Mentally Retarded Children on Independent Life Skills from Parents’ and Teachers’ Viewpoint
محتوای آموزشی وآماده سازی کودکان کم توان ذهنی آموزش‌پذیر در زمینه مهارتهای زندگی مستقل از دیدگاه معلمان و والدین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Needs Assessment of Teachers and Parents of Blind Primary School Students for Providing Curriculum in Teaching Orientation and Mobility Skills
نیازسنجی از معلمان و والدین دانش‌آموزان نابینای دوره ابتدایی به منظور تدوین برنامه درسی در آموزش مهارتهای جهت‌یابی و تحرکت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Theoretical Explanation on Attention Deficit/Hyperactivity Disorder: Behavioral Inhibition Model and Nature of Self-control
تبیین نظری اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی: الگــوی بازداری رفتاری و ماهیت خود کـنترلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles