Journal archive for Google Scholar Robot!
Journal of Exceptional Children
فصلنامه کودکان استثنایی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 5, Number 3 (2005-12)
Understanding Sequential Relationships (ordering) among Deaf Children
بررسی عملیات ردیف کردن در کودکان ناشنوا
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A study of the Prevalence and Causes of Learning Disorders among Elementary Students of Ardebil Province
بررسی شیوع و علل اختلالات یادگیری در دانشآموزان دوره ابتدایی استان اردبیل
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Adaptation and Standardization of Snijdres- Oomen Nonverbal Intelligence test for 2.5 - 7 Years Children: A Preparatory Study
انطباق و استانداردسازی آزمون غیرکلامی هوش اسنایدرز– اومان برای کودکان 7-5/2 سال: یک مطالعه مقدماتی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Educational Contents and Preparing Educable Mentally Retarded Children on Independent Life Skills from Parents’ and Teachers’ Viewpoint
محتوای آموزشی وآماده سازی کودکان کم توان ذهنی آموزشپذیر در زمینه مهارتهای زندگی مستقل از دیدگاه معلمان و والدین
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Needs Assessment of Teachers and Parents of Blind Primary School Students for Providing Curriculum in Teaching Orientation and Mobility Skills
نیازسنجی از معلمان و والدین دانشآموزان نابینای دوره ابتدایی به منظور تدوین برنامه درسی در آموزش مهارتهای جهتیابی و تحرکت
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Theoretical Explanation on Attention Deficit/Hyperactivity Disorder: Behavioral Inhibition Model and Nature of Self-control
تبیین نظری اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی: الگــوی بازداری رفتاری و ماهیت خود کـنترلی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles