AU - Arfa, Maryam AU - Abedi, Ahmad TI - Meta-analysis of the Effectiveness of Parenting Styles Education Programs on Behavioral Disorders in Children PT - JOURNAL ARTICLE TA - Research-Institute-for-Education JN - Research-Institute-for-Education VO - 13 VI - 2 IP - 2 4099 - http://joec.ir/article-1-136-fa.html 4100 - http://joec.ir/article-1-136-fa.pdf SO - Research-Institute-for-Education 2 AB  - هدف: هدف این فراتحلیل، تعیین میزان اثربخشی برنامه‌های آموزشی شیوه‌های فرزندپروری بر اختلالات رفتاری کودکان بود. این پژوهش با استفاده از تکنیک فراتحلیل و با یکپارچه کردن نتایج تحقیقات مختلف، اندازه اثر برنامه‌های آموزشی شیوه‌های فرزند‌پروری را مشخص می‌نماید. روش: در مجموع 10 پژوهش قابل قبول از لحاظ روش‌شناختی انتخاب شدند و فراتحلیل بر روی آنها انجام گرفت. منابع جستجوی داده‌ها، اسناد علمی دانشگاه­ها، پایگاه اطلاعات علمی(SID)، پایگاه مجلات تخصصی نور (noormags) و پژوهشگاه علوم وفناوری اطلاعات ایران بودند. ابزار پژوهش چک لیست فراتحلیل بود. یافته‌­ها: یافته­های پژوهش نشان داد که میزان اندازه ‌اثر برنامه های آموزشی شیوه­های فرزندپروری بر اختلالات رفتاری، بالا بود. نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد که برنامه‌های آموزشی شیوه‌های فرزندپروری می‌تواند به‌عنوان روشی مناسب برای پیشگیری از اختلالات رفتاری در مراکز آموزشی مورد استفاده قرار گیرد. CP - IRAN IN - LG - eng PB - Research-Institute-for-Education PG - 33 PT - Research YR - 2013