AU - Dastjerdi, Mehdi AU - Soleymani, Zahra TI - What is Phonological Awareness? PT - JOURNAL ARTICLE TA - Research-Institute-for-Education JN - Research-Institute-for-Education VO - 6 VI - 4 IP - 4 4099 - http://joec.ir/article-1-396-fa.html 4100 - http://joec.ir/article-1-396-fa.pdf SO - Research-Institute-for-Education 4 AB  - هدف: هدف از این مقاله، معرفی و توصیف مهارت آگاهی واج‌شناختی است. آگاهی واج‌شناختی که عبارتست از آگاهی از ساختمان آوایی کلمات، مهارتی است فرازبانی و دارای سه سطح واجی، هجایی و درون هجایی. نتیجه‌گیری: چون مهارت آگاهی واج‌شناختی، عاملی است مؤثر بر یادگیری خواندن و نوشتن، لذا با استفاده از برنامه‌های آموزشی مبتنی بر آگاهی واج شناختی، می‌توان پیشرفت خوانداری و نوشتاری کودکان را تسهیل کرد. CP - IRAN IN - Research Institute of Education LG - eng PB - Research-Institute-for-Education PG - 931 PT - Applicable YR - 2007