AU - Sheybani, Shahnaz AU - Yoosefi Looyeh, Majid AU - Delavar, Ali TI - The Effect of Narrative Therapy on Depression of Children PT - JOURNAL ARTICLE TA - Research-Institute-for-Education JN - Research-Institute-for-Education VO - 6 VI - 4 IP - 4 4099 - http://joec.ir/article-1-394-fa.html 4100 - http://joec.ir/article-1-394-fa.pdf SO - Research-Institute-for-Education 4 AB  - هدف: هدف از پژوهش حاضر تعیین تأثیر قصه‌درمانی بر کاهش علایم افسردگی کودکان بوده است. روش: بدین منظور در چهارچوب روش پژوهشی نیمه‌آزمایشی 5 نفر از دانش‌آموزان افسرده پایه چهارم و پنجم ابتدایی در پژوهش شرکت داده شدند. طرح پژوهش از نوع پیش‌آزمون ـ پس‌آزمون بدون گروه کنترل بوده است. پرسشنامه علائم مرضی کودکان مورد استفاده قرار گرفت. پس از انجام پیش‌آزمون برنامه قصه‌درمانی به مدت 24 جلسه 60 دقیقه‌ای (دوبار در هفته) اجرا شد و در پایان پس آزمون انجام شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که افسردگی تمام آزمودنیها در پایان برنامه درمانی کاهش یافت. علاوه بر این قصه‌درمانی بر درمان اختلالهای همبود شامل اختلالهای اضطرابی و لجبازی و نافرمانی مؤثر بوده است.نتیجه‌گیری: قصه‌درمانی علایم افسردگی، اضطراب و هراس را در کودکان افسرده کاهش می‌دهد. CP - IRAN IN - Islamic Azad University LG - eng PB - Research-Institute-for-Education PG - 893 PT - Applicable YR - 2007