RT - Journal Article T1 - Sensory Processing Patterns in Children with Autism DisorderFrom Winnie Dunn’s Perspective JF - Research-Institute-for-Education YR - 2011 JO - Research-Institute-for-Education VO - 10 IS - 4 UR - http://joec.ir/article-1-261-fa.html SP - 385 EP - 393 K1 - Sensory processing pattern K1 - Sensory profile K1 - children with Autism K1 - Dunn AB - هدف: در این مقاله شواهد و مستندات دربارهُ الگوهای پردازش حسی در کودکان با اختلال اتیسم، از دیدگاه مدل وینی دان عرضه می­شود. روش: در ابتدا توضیحی از اختلال اتیسم و سپس مدل پردازش حسی وینی دان داده می شود و در ادامه مطالعات انجام گرفته و نتایج حاصل از آنها بیان می­شود. یافته­ها و نتیجه‌­گیری: الگوهای پردازش حسی در کودکان با اختلالات طیف اتیسم با همسالان بهنجار آنها متفاوت و به صورت بارزی در یک انتهای پیوستار قرار می­گیرد. بیشترین مشکل در تصفیه شنیداری است که منجر به ناتوانی کارکردی در این کودکان می­شود LA eng UL http://joec.ir/article-1-261-fa.html M3 ER -