TI - Function of children with learning disabilities in working memory: the role of bilingualism PT - JOURNAL ARTICLE TA - Research-Institute-for-Education JN - Research-Institute-for-Education VO - 19 VI - 4 IP - 4 4099 - http://joec.ir/article-1-993-fa.html 4100 - http://joec.ir/article-1-993-fa.pdf SO - Research-Institute-for-Education 4 AB  - هدف: این پژوهش با هدف بررسی عملکرد کودکان تک‌زبانه، دوزبانه و کودکان مبتلا به اختلال یادگیری در حافظه کاری صورت گرفته است. روش: طرح پژوهش از نوع علی-مقایسه‌ای است. شرکت کنندگان 60 کودک تک‌زبانه، 34 کودک مبتلا به اختلال یادگیری و 62 کودک دو‌زبانه هستند که آزمون هوش وکسلر کودکان را تکمیل کرده‌اند. داده‌ها با تحلیل واریانس تک‌متغیری تحلیل شده‌اند. یافته‌ها: یافته‌ها نشان می‌دهد که بین کودکان دوزبانه، تک‌زبانه و کودکان مبتلا به اختلال یادگیری در نمره‌های حافظه کاری تفاوت معنی‌داری هست. به‌گونه‌ای که کودکان دوزبانه از کودکان تک‌زبانه و کودکان با اختلال یادگیری عملکرد بهتری در زمینه حافظه کاری دارند. نتیجه‌گیری: یادگیری زبان دوم با کارکردهای حافظه قوی‌تری همراه است. CP - IRAN IN - LG - eng PB - Research-Institute-for-Education PG - 64 PT - Research YR - 2020