[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: مقاله ::
 | تاریخ ارسال: 1400/6/17 | 
فایل کلی مقاله
بررسی تاثیر روش­های آموزش انفرادی بر عزت نفس، انگیزش تحصیلی و عملکرد خواندن دانش­آموزان نارساخوان مقطع ابتدایی

محسن ایزان و  افسانه احمدی علی آبادی
چکیده
هدف: این پژوهش با هدف بررسی تاثیر روش­های آموزش انفرادی (یادگیری در حد تسلط و آموزش خصوصی) بر عزت نفس، انگیزش­تحصیلی و عملکرد خواندن دانش­آموزان نارساخوان مقطع ابتدایی انجام ­گرفت. روش: روش­پژوهش، شبه­تجربی و از نوع طرح پیش‌آزمون-­­پس آزمون با دو گروه آزمایش و گروه­کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش­آموزان پایه­های چهارم و پنجم ابتدایی دارای اختلال یادگیری ویژه از نوع خواندن تشکیل می دهند که به روش نمونه­گیری هدفمند، ۳۲ نفر انتخاب شدند و پس از تکمیل پرسشنامه عزت نفس کوپراسمیت (SEI)، مقیاس تجدیدنظر شده­ی هوش وکسلر، آزمون خواندن و نارساخوانی نما و پرسشنامه انگیزش تحصیلی هرمنس، به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و گواه (۱۶ نفر برای هر گروه) قرار گرفتند. مداخله آموزشی در ۸ جلسه به مدت یک­ماه برای گروه آزمایش ارائه شد و گروه کنترل مداخله­ای دریافت نکردند. داده­ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس و با نرم­افزارSPSS  نسخه ۲۶ تحلیل شد. یافته­ها: نتایج پژوهش نشان داد که دانش­آموزانی که آموزش­های انفرادی را دریافت کرده بودند، در انگیزش­تحصیلی، عزت نفس و عملکرد خواندن در مقایسه با گروهی که آموزش انفرادی را دریافت نکرده بودند، نمره بیشتری کسب کرده­اند. نتیجه­گیری: روش­های آموزش انفرادی بر انگیزش­تحصیلی، عزت نفس و عملکرد خواندن دانش­آموزان مبتلا به نارساخوانی تاثیر مثبت دارد. لذا، می­توان اذعان کرد که از روش­های آموزش انفرادی می­توان به­منزله برنامه آموزشی اثربخش برای حل مسائل این دانش­آموزان در مقطع ابتدایی بهره گرفت.
واژه‌های کلیدی: نارساخوانی، آموزش انفرادی، عزت­نفس، انگیزش­تحصیلی، مهارت خواندن

 
 این مقاله برگرفته از کار تجربی نویسندگان مقاله می باشد.
۱.  مدیر مدرسه و دانش آموخته دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه کردستان  Mohsenizan۶۸gmail.com
۲. آموزگار مقطع ابتدایی و دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه پیام نور مرکز ارومیه  Afsaneh.ahmadi۶۸۷۲gmail.com
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 2049 بار   |   دفعات چاپ: 155 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4645