[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 19، شماره 2 - ( 5-1398 ) ::
جلد 19 شماره 2 صفحات 88-73 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیلی کیفی از تجربه زبان‌آموزی دانش‌آموزان دارای نارساخوانی
شیرین محمدزاده1 ، الهه ستوده‌نما 1، سیده سوسن مرندی1 ، مهناز اخوان تفتی1
1- دانشگاه الزهرا
چکیده:   (3410 مشاهده)
هدف: اگرچه پژوهش‌ها پیش از این به برخی ابعاد یادگیری زبان خارجی در نارساخوانی پرداخته‌اند، هیچ پژوهشی در ایران تاکنون دیدگاه دانش‌آموزان دارای نارساخوانی را در این زمینه بررسی نکرده، و دیدگاه والدین این دانش‌آموزان نسبت به تجارب زبان‌آموزی فرزندانشان نیز، با وجود اهمیت بسیار، در سطح بین‌المللی مغفول مانده است. پژوهش حاضر به‌منظور ارائه تحلیلی کیفی از تجربه‌های زبان‌آموزی دانش‌آموزان نارساخوان اجرا شد. .روش: پژوهش حاضر بخشی از پژوهشی بزرگتر با هدف آموزش زبان انگلیسی با روش آوایی چندحسی به دانش‌آموزان دارای نارساخوانی است. در این پژوهش، پس از اتمام دوره آموزشی، مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با نه نفر، شامل پنج دانش‌آموز دارای نارساخوانی و چهار مادر، که به شیوه نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شده بودند انجام گرفت. سپس، متن مصاحبه‌ها پیاده‌سازی و با نرم‌افزار مکس‌کیو‌دی‌ای 2018 به روش تحلیل مضمون مورد‌بررسی قرار گرفت و مضامین فرعی به‌دست‌آمده درنهایت تحت عنوان 10 مضمون طبقه‌بندی شدند. همچنین مروری نظام‌‌یافته از مقاله‌های چاپ‌شده در مجلات علمی درباره نارساخوانی و مشکلات یادگیری زبان خارجی انجام شد. یافته‌ها و نتیجه‌گیری: نتایج مرور نظام‌یافته نشان داد که بیشترین مشکلات پیش‌ روی زبان‌آموزان دارای نارساخوانی، مشکل در املاء، خواندن، دستور، و به یاد سپردن واژگان زبان خارجی است. همچنین، بر اساس نتایج تحلیل مصاحبه‌ها، دانش‌آموزان تجربه ناخوشایندی از یادگیری زبان انگلیسی در مدرسه دارند. در مقابل، دانش‌آموزان و مادران اثربخشی روش آوایی چندحسی در آموزش زبان انگلیسی را گزارش کردند. علاوه بر این، مادران تجربه مادری خود را تجربه سختی می‌دانستند چراکه رابطه مادر-فرزندی آنها دچار تنش بود. همچنین، در مواردی تناقض‌هایی میان دیدگاه‌های مادران و دانش‌آموزان ملاحظه شد.
واژه‌های کلیدی: نارساخوانی، زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی، مصاحبه، تجربه زبان‌آموزی، مرور نظام‌یافته
متن کامل [PDF 278 kb]   (1425 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/7/24 | پذیرش: 1397/9/28 | انتشار: 1398/5/23
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohamadzadeh S, Sotoudehnama E, Marandi S S, Akhavan Tafti M. A Qualitative Analysis of the Language Learning Experiences of Students with Dyslexia. JOEC 2019; 19 (2) :73-88
URL: http://joec.ir/article-1-967-fa.html

محمدزاده شیرین، ستوده‌نما الهه، مرندی سیده سوسن، اخوان تفتی مهناز. تحلیلی کیفی از تجربه زبان‌آموزی دانش‌آموزان دارای نارساخوانی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1398; 19 (2) :73-88

URL: http://joec.ir/article-1-967-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 19، شماره 2 - ( 5-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645