[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 18، شماره 3 - ( 10-1397 ) ::
جلد 18 شماره 3 صفحات 28-15 برگشت به فهرست نسخه ها
روایی تشخیصی نسخه نوین هوش آزمای تهران- استانفورد- بینه در دانش آموزان با اختلال نقص توجه- بیش فعالی
کامبیز کامکاری
دکتری تخصصی روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی،
چکیده:   (5155 مشاهده)
هدف: این پژوهش با هدف بررسی روایی تشخیصی نسخه نوین هوش­آزمای تهران-استانفورد- بینه در دانش­آموزان با اختلال نقص‌توجه-بیش­فعالی صورت گرفته است. روش: در پژوهش حاضر 123 نفر از دانش­آموزان با اختلال نقص‌توجه-بیش‌فعالی از مراکز مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران، کلینیک­های خصوصی با مجوز نظام روان­شناسی یا بهزیستی و مرکز پالایش بهداشت روانی کودکان بیمارستان هاجر انتخاب شدند و ضرایب اعتبار با استفاده از روش آلفای کرانباخ، دو نیمه‌کردن و آزمون-بازآزمون بررسی شد و خطای اندازه­گیری به‌دست آمد. ابزار اندازه­گیری نسخه نوین هوش­آزمای تهران- استانفورد- بینه بود. همچنین، در راستای روایی تشخیصی از محور تمرکز استفاده گردید و ضریب حساسیت در زمینه تفسیر روایی تشخیصی محاسبه شد. یافته­ها: یافته­های روان­سنجی نشان داد که ابزار مزبور، از روایی و اعتبار مطلوبی در دانش­آموزان با اختلال نقص‌توجه- بیش­فعالی برخوردار است. نتیجه­گیری: در نتیجه می­توان مطرح نمود که از نسخه نوین هوش­آزمای تهران- استانفورد- بینه می­توان به­عنوان ابزاری معتبر و روا برای غربالگری، تشخیص و شناسایی اختلال نقص‌توجه-بیش­فعالی استفاده کرد.
واژه‌های کلیدی: روایی تشخیصی، اعتبار، اختلال نقص‌توجه بیش­فعالی، نسخه نوین هوش­آزمای تهران- استانفورد- بینه، سنجش استثنایی
متن کامل [PDF 168 kb]   (4179 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/12/19 | پذیرش: 1397/6/15 | انتشار: 1397/10/5
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kamkari K. Diagnostic Validity of the New Version of the Tehran-Stanford-Binet Intelligence Scale in Students with ADHD. JOEC 2019; 18 (3) :15-28
URL: http://joec.ir/article-1-833-fa.html

کامکاری کامبیز. روایی تشخیصی نسخه نوین هوش آزمای تهران- استانفورد- بینه در دانش آموزان با اختلال نقص توجه- بیش فعالی. فصلنامه كودكان استثنايي. 1397; 18 (3) :15-28

URL: http://joec.ir/article-1-833-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 3 - ( 10-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645