[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 2، شماره 1 - ( بهار 1381 1381 ) ::
جلد 2 شماره 1 صفحات 74-57 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه اضطراب ریاضی در دانش‌آموزان حساب‌نارسا و عادی مدارس ابتدایی شهر تهران
سیمین بشاورد 1، مرجان فرضی گلفزانی2
1- پژوهشکده کودکان استثنایی
2- کارشناس سنجش و اندازه گیری
چکیده:   (3632 مشاهده)
این پژوهش با هدف مقایسه اضطراب ریاضی در دانش‌آموزان حساب‌نارسا و عادی، 32 دانش‌آموز حساب نارسا و 32 دانش‌آموز عادی پایه پنجم دبستان‌های شهر تهران را مورد مطالعه قرار داد. هریک از گروهها شامل 16 آزمودنی دختر و 16 آزمودنی پسر بود. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، آزمون اضطراب ریاضی بود که برای استفاده در این پژوهش، مشخصه‌های روان‌سنجی آن در یک مطالعه مقدماتی محاسبه گردید. تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع‌آوری شده با استفاده از روش تحلیل واریانس دو متغیری، نشان داد که نمره دانش‌آموزان حساب نارسا در آزمون اضطراب ریاضی به طور معناداری بالاتر از دانش‌آموزان عادی بوده است. اما بین میانگین نمرات دانش‌آموزان پسر و دختر در آزمون اضطراب ریاضی در هیچ یک از گروهها تفاوت معناداری مشاهده نشده است.
واژه‌های کلیدی: اضطراب ریاضی، حساب‌نارسایی، ناتوانی‌های یادگیری
متن کامل [PDF 482 kb]   (845 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1381/3/1 | پذیرش: 1381/3/1 | انتشار: 1381/3/30
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Beshavard S, Farzi Golfazani M. Comparing Math- Anxiety in Dyscalculie and Normal Students of Primary Schools of Tehran. JOEC 2002; 2 (1) :57-74
URL: http://joec.ir/article-1-500-fa.html

بشاورد سیمین، فرضی گلفزانی مرجان. مقایسه اضطراب ریاضی در دانش‌آموزان حساب‌نارسا و عادی مدارس ابتدایی شهر تهران. فصلنامه كودكان استثنايي. 1381; 2 (1) :57-74

URL: http://joec.ir/article-1-500-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 1 - ( بهار 1381 1381 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645