مقایسه اضطراب ریاضی در دانشآموزان حسابنارسا و عادی مدارس ابتدایی شهر تهران
|
سیمین بشاورد 1، مرجان فرضی گلفزانی2 |
1- پژوهشکده کودکان استثنایی 2- کارشناس سنجش و اندازه گیری |
|
چکیده: (3632 مشاهده) |
این پژوهش با هدف مقایسه اضطراب ریاضی در دانشآموزان حسابنارسا و عادی، 32 دانشآموز حساب نارسا و 32 دانشآموز عادی پایه پنجم دبستانهای شهر تهران را مورد مطالعه قرار داد. هریک از گروهها شامل 16 آزمودنی دختر و 16 آزمودنی پسر بود. ابزار جمعآوری دادهها، آزمون اضطراب ریاضی بود که برای استفاده در این پژوهش، مشخصههای روانسنجی آن در یک مطالعه مقدماتی محاسبه گردید. تجزیه و تحلیل اطلاعات جمعآوری شده با استفاده از روش تحلیل واریانس دو متغیری، نشان داد که نمره دانشآموزان حساب نارسا در آزمون اضطراب ریاضی به طور معناداری بالاتر از دانشآموزان عادی بوده است. اما بین میانگین نمرات دانشآموزان پسر و دختر در آزمون اضطراب ریاضی در هیچ یک از گروهها تفاوت معناداری مشاهده نشده است. |
|
واژههای کلیدی: اضطراب ریاضی، حسابنارسایی، ناتوانیهای یادگیری |
|
متن کامل [PDF 482 kb]
(845 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1381/3/1 | پذیرش: 1381/3/1 | انتشار: 1381/3/30
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|