[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 2، شماره 1 - ( بهار 1381 1381 ) ::
جلد 2 شماره 1 صفحات 24-3 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تناسب و ثمربخشی آموزش‌های دوره دوساله تربیت معلم رشته نابینا و نیمه‌بینا
محمد احمدپناه
پژوهشکده کودکان استثنایی
چکیده:   (3379 مشاهده)
مقاله حاضر گزارش پژوهشی است که به منظور بررسی میزان تناسب دروس، ثمربخشی مواد درسی و آموزش‌های دوره دوساله تربیت معلم کودکان استثنایی در رشته نابینا و نیمه‌بینا به انجام رسیده است. مدرسان و 130 نفر از فارغ‌التحصیلان رشته نابینا و نیمه‌بینای مراکز تربیت معلم از سال 1374 تا 1380 به شیوه تصادفی، از میان همه استان‌های کشور انتخاب شدند، سپس اطلاعات مورد نیاز به وسیله پرسشنامه‌های محقق ساخته‌ای جمع‌آوری شد که براساس اهداف، عناوین و سرفصل‌های دوره و دروس مختلف طراحی شده و توسط مدرسین مجرب مراکز استثنایی مورد تأیید قرار گرفته بودند. به دلیل نوع و شکل خاص پژوهش، داده‌ها با روش‌‌های آماری توصیفی مورد بررسی قرار گرفت که نتایج در بعضی از دروس بیانگر این است که محتوای فعلی آموزش‌ها به منظور تأمین نیروی انسانی توانمند و ماهر برای معلمی دانش‌آموزان نابینا و نیمه‌بینا مناسب نمی‌باشد.
واژه‌های کلیدی: تربیت معلم، آموزش معلم، ثمربخشی، دروس دوره نابینا و نیمه‌بینا
متن کامل [PDF 544 kb]   (835 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1381/3/1 | پذیرش: 1381/3/1 | انتشار: 1381/3/30
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmadpanah M. A Study on the Appropriateness and Effectiveness of the Courses for Training of Teachers of the Blind and Partially - Sighted. JOEC 2002; 2 (1) :3-24
URL: http://joec.ir/article-1-497-fa.html

احمدپناه محمد. بررسی تناسب و ثمربخشی آموزش‌های دوره دوساله تربیت معلم رشته نابینا و نیمه‌بینا. فصلنامه كودكان استثنايي. 1381; 2 (1) :3-24

URL: http://joec.ir/article-1-497-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 1 - ( بهار 1381 1381 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645