تاثیر آموزش راهبردهای ذهنی (نگهدارنده و بسط دهنده) و سازماندهی بر عملکرد کودکان با ناتوانی هوشی در تکالیف حافظه
|
مجید یوسفی لویه 1، مرجان فرضی گلفزانی1 |
1- دانشگاه آزاد |
|
چکیده: (3706 مشاهده) |
هدف از این پژوهش، مطالعه تأثیر راهبردهای حافظه بر عملکرد کودکان با ناتوانی هوشی در تکالیف حافظه بود. با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی چندمرحلهای، تعداد 120 دانشآموز (60 دختر و 60 پسر) با ناتوانی هوشی خفیف در سه گروه آزمایشی و یک گروه کنترل در چارچوب طرح آزمایشی گسترده پش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل، مورد آزمایش راهبردهای مرور ذهنی نگهدارنده، مرور ذهنی بسط دهنده و سازماندهی قرار گرفتند. نتایج تحلیل واریانس نشان داد که آموزش راهبردهای مذکور موجب بهبود عملکرد آزمودنیها در تکالیف حافظه میشود. |
|
واژههای کلیدی: مرور ذهنی بسط دهنده، مرور ذهنی نگهدارنده، سازماندهی، ناتوانی هوشی |
|
متن کامل [PDF 458 kb]
(766 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1381/3/1 | پذیرش: 1381/11/14 | انتشار: 1381/11/30
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|