[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
اعضای هیئت تحریریه و سردبیری::
برای نویسندگان::
ثبت نام و اشتراک::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
میانگین بازه زمانی فرایند داوری و پذیرش مقاله::
فلودیاگرام::
مقالات آماده انتشار::
تماس با ما::
پست الکترونیک::
اصول اخلاق نشر::
همکاری با انجمن ها::
تسهیلات پایگاه::
آمارهای نشریه::
::
نرخ انتشار

مقالات منتشر شده: 632
نرخ پذیرش: 43.1
نرخ رد: 56.9
میانگین داوری: 279 روز
میانگین انتشار: 186 روز

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
سامانه مشابهت یاب متون

  
 
..
بانک ها و پایگاههای نمایه کننده نشریه
..
ِDOI
https://www.doi.org/




 
..
:: دوره 2، شماره 4 - ( زمستان 1381 1381 ) ::
جلد 2 شماره 4 صفحات 332-323 برگشت به فهرست نسخه ها
انطباق و هنجاریابی آزمون ریاضیات ایران کی‌مت
الهه محمد اسماعیل 1، حیدر علی هومن2
1- پژوهشکده کودکان استثنایی
2- عضو هیئت علمی
چکیده:   (6504 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر انطباق، اعتباریابی، رواسازی و هنجاریابی آزمون ریاضیات کی‌مت (keymath) در سطح ملی بوده است. بدین منظور، پس از ترجمه متن اصلی آزمون، انطباق صوری و محتوایی نیز حاصل گردید و همزمان با بازگشایی مدارس در مهرماه سال 1376 در قالب یک مطالعه مقدماتی و با هدف شناسایی و رفع موارد مبهم در پرسش‌های آزمون، تعیین سطح دشواری و قدرت تشخیص هر سؤال 720 دانش‌آموز دختر و پسر در 5 منطقه شهر تهران مورد آزمون قرار گرفتند. پس از تحلیل آماری سؤالات و تهیه و تنظیم مجدد دفترچه‌های آزمون اجرای نهایی، در یک نمونه، 6495 نفری از دانش‌آموزان دختر و پسر یازده استان کشور (855 ناحیه و شهرستان) به اجرا درآمد. پس از جمع‌آوری داده‌ها و تجزیه و تحلیل آماری آنها، اعتبار و روایی آزمون مورد بررسی قرار گرفت و جداول هنجاری کلاس‌های اول تا پنجم ابتدایی و سنین 0-6 تا 30-8-11 در سطح ملی و به تفکیک استانی تنظیم گردید.
 
واژه‌های کلیدی: آزمون کی‌مت، هنجاریابی، اعتباریابی، واسازی
متن کامل [PDF 249 kb]   (1903 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1381/6/15 | پذیرش: 1381/11/30 | انتشار: 1381/12/4
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadesmaeil E, Hooman H A. Adaptation and Standardization of the IRAN KEY-MATH Test of Mathematics. JOEC 2003; 2 (4) :323-332
URL: http://joec.ir/article-1-477-fa.html

محمد اسماعیل الهه، هومن حیدر علی. انطباق و هنجاریابی آزمون ریاضیات ایران کی‌مت. فصلنامه كودكان استثنايي. 1381; 2 (4) :323-332

URL: http://joec.ir/article-1-477-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 4 - ( زمستان 1381 1381 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه کودکان استثنایی Journal of Exceptional Children

[__CODE __JMETRICS__FULL__FA____ CODE__]

 

Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645