:: دوره 5، شماره 4 - ( زمستان 1384 1384 ) ::
جلد 5 شماره 4 صفحات 451-464 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه برخی عوامل با نگرش معلمان نسبت به آموزش تلفیقی دانش‌آموزان دیرآموز در مدارس تلفیقی
آقای علی اکبر ویسمه*
پژوهشگاه علوم انسانی، فرهنگ و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگا
چکیده:   (910 مشاهده)

    پژوهش حاضر، به منظور بررسی رابطه برخی عوامل با نگرش معلمان دانش‌آموزان دیرآموز در مدارس تلفیقی وبا استفاده از روش تحقیق همبستگی و  بر روی 154 نفر از معلمان(141 نفر زن و 13 نفر مرد)تلفیقی شهر تهران که به صورت نمونه برداری در دسترس انتخاب شده بودند، به اجرا درآمد.ابزار پژوهش عبارت بود از نگرش سنج محقق ساخته معلمان.نتایج نشان داد که 6/41 درصد از معلمان مورد بررسی نگرش منفی نسبت به آموزش تلفیقی  دانش‌آموزان دیرآموز داشته‌اند.با استفاده از ضریب توافق C  پیرسون مشخص شد که بین دو متغیر سابقه تدریس و تحصیلات معلمان با نگرش شان نسبت به آموزش تلفیقی همبستگی معنی‌داری وجود ندارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون لوجستیک نشان داد که بین نظر معلمان به "میزان تناسب محتوای کتب درسی با شرایط ذهنی دانش‌آموزان دیرآموز "و"مشکلات ارتباطی آنها"با نگرش معلمان نسبت به آموزش تلفیقی رابطه معنی‌داری وجود دارد.نهایتا تحلیل رگرسیون لوجستیک نشان داد که رابطه متغیرهای مورد بررسی دیگر (سابقه تدریس معلمان،تحصیلات معلمان و تعداد کل دانش‌آموزان حاضر در کلاس) با متغیر ملاک این پژوهش(نگرش معلمان نسبت به آموزش تلفیقی) معنی‌دار نیست.

واژه‌های کلیدی: دانش‌آموز دیرآموز، آموزش تلفیقی، نگرش معلمان نسبت به آموزش تلفیقی
متن کامل [PDF 284 kb]   (252 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۸۴/۹/۸ | پذیرش: ۱۳۸۴/۱۱/۳۰ | انتشار: ۱۳۸۴/۱۲/۳


XML   English Abstract   Print



دوره 5، شماره 4 - ( زمستان 1384 1384 ) برگشت به فهرست نسخه ها