هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر قصهدرمانی بر راهبردهای رویارویی کودکان با مشکلات یادگیری است. روش: در چهارچوب طرح آزمایشی، 20 نفر از دانش آموزان پایه چهارم (10 دختر و 10 پسر) با مشکلات یادگیری در دو گروه آزمایش و کنترل شرکت داده شدند. طرح پژوهش از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بوده است. برای اندازهگیری راهبردهای رویارویی از سیاهه راهبردهای رویارویی کودکان (CCSC) استفاده شد. گروه آزمایش به مدت 12 جلسه 30 دقیقهای طی 4 هفته تحت قصهدرمانی قرار گرفتند. برای تحلیل دادهها از روش تحلیل واریانس چند متغیری و تحلیل واریانس با اندازهگیری مکرر استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد که قصهدرمانی موجب بهبود راهبردهای رویارویی کودکان با مشکلات یادگیری میشود. نتیجهگیری: مقایسه انواع رویههای قصهدرمانی در حیطههای متفاوت رواندرمانی کودکان میتواند موضوعی چالشانگیز برای پژوهشگران باشد.