هدف: پژوهش حاضر برای بررسی تأثیر ورزش صبحگاهی در کاهش پرخاشگری کودکان کمتوانذهنی آموزشپذیر انجام شده است. روش: به منظور انتخاب نمونههای مورد مطالعه یک آموزشگاه به شیوه در دسترس انتخاب و دانشآموزان آن با استفاده از آزمون پرخاشگری زاهدیفر مورد غربالگری قرار گرفتند. بدینوسیله 14 دانشآموز کمتوانذهنی آموزشپذیر پرخاشگر 17-9 ساله انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. پژوهش به نتیجه نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل همراه با پیگیری انجام شد. برای تحلیل دادهها از روش اندازهگیری مکرر استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان دادند که اجرای برنامه ورزش صبحگاهی به طور معناداری پرخاشگری آزمودنیها را کاهش داده است و بعد از یک ماه پیگیری نیز آشکار شد که نتایج به دست آمده پایدار ماندهاند. نتیجهگیری: ورزش صبحگاهی در مدارس کودکان کمتوانذهنی، پرخاشگری آنها را کاهش میدهد.