1- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی 2- پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش پژوهشکده کودکان استثنایی 3- دانشگاه اصفهان
چکیده: (4758 مشاهده)
هدف: در این مقاله شواهد و مستندات دربارهُ الگوهای پردازش حسی در کودکان با اختلال اتیسم، از دیدگاه مدل وینی دان عرضه میشود. روش: در ابتدا توضیحی از اختلال اتیسم و سپس مدل پردازش حسی وینی دان داده می شود و در ادامه مطالعات انجام گرفته و نتایج حاصل از آنها بیان میشود. یافتهها و نتیجهگیری: الگوهای پردازش حسی در کودکان با اختلالات طیف اتیسم با همسالان بهنجار آنها متفاوت و به صورت بارزی در یک انتهای پیوستار قرار میگیرد. بیشترین مشکل در تصفیه شنیداری است که منجر به ناتوانی کارکردی در این کودکان میشود